اتمام فاز اول پایانه مترو آزادگان در سال 99

علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران درباره پایانه آزادگان اظهارداشت: راه‌اندازی این پایانه با سرمایه‌ای معادل ۷۰۰ میلیارد تومان و با انتخاب نهایی پیمانکار در دستور کار قرار دارد یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شرکت مترو برای تسهیل کاهش سرفاصله حرکت قطارها در این خط است.

اخبار اجتماعی - وی با اشاره به اینکه راه اندازی پایانه آزادگان مانور قطار های موجود برای چینش در خط را تسهیل کرده و سرعت می‌بخشد، عنوان کرد: علاوه بر این، پایانه‌ها محلی برای انجام بازرسی‌ها و تعمیرات احتمالی است لذا می‌توان گفت راه اندازی آنها امکان نگهداری از قطارها را فراهم کرده و از استهلاک زودتر از موعد آن ها جلوگیری می کند و همچنین شرایط واگن‌های حمل مسافر را بهبود می‌بخشد.

امام با اشاره به این که پایانه آزادگان در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار ساخته می‌شود گفت: امیدواریم فاز اول این پروژه تا سال آینده به بهره برداری برسد.

مدیرعامل شرکت مترو در پایان با اشاره به اینکه بهره برداری کامل از این پروژه تا 2 سال دیگر امکان پذیر است، خاطرنشان کرد: فاز اول شامل پارکینگ و محل سرویس قطار ها است. لذا در فاز اول امکان تعمیرات جزیی فراهم و شرایط کاهش سرفاصله قطارها تسهیل می‌شود. برای فاز دوم تجهیزات تعمیرگاهی و نیز تعمیرگاه تامین می‌شود تا در این صورت امکان تعمیرات سنگین و بلند مدت نیز فراهم شود.