دستگیری عامل انتشار کلیپ کرونا در کردستان

 سرهنگ " رامین پاشایی "  معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر پخش کلیپی در فضای مجازی با عنوان " بستری شدن اولین فرد مبتلا شده به بیماری کرونا در یکی از بیمارستان‌های کردستان "، بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.

اخبار اجتماعی - معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا ادامه داد: بازتاب گسترده این خبر در فضای مجازی، باعث تشویش اذهان عمومی و نگرانی مردم از انتشار این ویروس در سطح استان شده بود؛ در این خصوص برابر تکذیب مسئولان بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان، اقدامات پلیس فتا جهت شناسایی این فرد آغاز شد.

این مقام مسئول ادامه داد: با شروع تحقیقات پلیس فتا کردستان، انتشار دهنده این کلیپ مورد شناسایی قرار گرفت و با کسب مجوز قضائی دستگیر و به دادسرا معرفی شد و انگیزه خود را از انتشار این کلیپ، سرگرمی و شوخی عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: هرگونه انتشار شایعات در فضای مجازی که باعث تشویش اذهان عمومی و نگرانی شهروندان شود جرم تلقی شده و پلیس فتا با خاطیان برخورد قانونی خواهد کرد.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با اشاره به انتشار گسترده شایعات در فضای مجازی از عموم مردم خواست از منتشر کردن اخبار و اطلاعاتی که منبع آن موثق نیست خودداری کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی اعلام کنند.

2