اعلام جزئیات کمک هزینه توانبخشی برای دانش آموزان استثنایی

سیدجواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور درباره ارائه خدمات توانبخشی به دانش‌آموزان استثنایی اظهار داشت: حدود 4 میلیارد تومان بودجه در قالب بسته حمایتی برای این دانش‌آموزان درنظر گرفته شده است. 

اخبار اجتماعی -وی افزود: خدمات توانبخشی به طورکلی به دو بخش تقسیم می‌شود که بخشی از آن در قالب خدمات شنوایی‌سنجی و گفتاردرمانی است که خدمات ارائه شده توسط سازمان در این حوزه 6 برابر افزایش یافته و بخش دیگر خدمات توانبخشی در قالب بسته‌های حمایتی به دانش‌آموزان مانند تأمین کمک هزینه واکر، ویلچر، عینک و اندام مصنوعی است. 

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ادامه داد: پرداخت هزینه عینک با سقف 300 هزار تومان، ذره‌بین با سقف 200 هزار تومان، وسایل کمک‌بینایی با سقف 800 هزار تومان و عصای سفید و واکر تا سقف 200 هزار تومان برای دانش‌آموزان انجام می‌شود.

حسینی گفت: همچنین کمک‌هزینه اندام مصنوعی تا سقف 10 میلیون، ویلچر تا سقف یک میلیون و 200 هزار تومان، قطعات کاشت حلزون تا سقف 2.5 میلیون، کاشت حلزون تا سقف 6 میلیون و خدمات دندانپزشکی با سقف یک میلیون و 200 به دانش‌آموزان استثنایی پرداخت می‌شود. 

وی بیان داشت: همچنین برای تهیه پروتز مورد نیاز دانش‌آموزان استثنایی تا سقف 700 هزار تومان،‌کفش طبی تا سقف 300 هزار تومان و سمعک تا سقف 800 هزار تومان کمک‌هزینه ارائه خواهد شد. 

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خاطرنشان کرد: البته کمک هزینه خدمات بیمارستانی، پاراکلینیکی و داروهای مستمر دانش‌آموزان استثنایی بدون سقف و محدودیت ارائه می‌شود. 

حسینی بیان داشت: در حوزه توانبخشی 864 نیرو را جهت انجام گفتاردرمانی و شنوایی‌سنجی استخدام کرده‌ایم و 16 مورد ویژه جهت حمایت از دانش‌آموزان استثنایی پیش‌بینی شده که در قالب بسته‌های حمایتی،‌ کمک هزینه‌های مورد نیاز دانش‌آموزان تأمین می‌شود.