سرویس مدارس دانش‌آموزان استثنایی رایگان می شود؟

شهربانو امانی در نشست خبری ارائه گزارش عملکرد کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران اظهار داشت: بنده در کمیسیونی که تخصص نداشتم ورود پیدا کردم و اهداف اصلی کمیسیون را در کنار دیگر اعضا پیش بردم.

وی در مورد سرویس مدارس دانش‌آموزان استثنایی نیز اظهار داشت: در سال ۸۶ شهردار وقت تصمیم می‌گیرد حمل و نقل را برای دانش‌آموزان استثنایی رایگان کند و ما اکنون نمی‌توانیم در آستانه سال تحصیلی این موضوع را حذف کنیم و اگر اراده شورا بر این است که شهرداری وظایف خود را انجام دهد باید با آموزش و پرورش دانش آموزان استثنایی و دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط وارد مذاکره شویم که هزینه حمل و نقل این افراد را آموزش و پرورش بپردازد.

عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران افزود: پیش‌بینی می‌شود که امسال هزینه حمل و نقل این دانش‌آموزان را شهرداری مانند سال گذشته بپردازد ولی باید اصلاحیه بودجه را شهرداری بیاورد تا ان‌شاءالله بتوانیم منابع آن را تأمین کنیم.

امانی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا قرار است در بعضی از بزرگراه‌ها و تونل‌ها عوارضی از سوی مردم پرداخت شود، گفت: دو سال پیش موضوع اخذ عوارض از بعضی از بزرگراه‌ها و تونل‌ها در شورای شهر تهران مطرح شد که مسکوت ماند و چنین طرحی را شورا برای پروژه‌هایی که تاکنون افتتاح شده ندارد. شاید در پروژه‌های آینده چنین برنامه‌ای در نظر بگیریم.

وی درباره تشکیل فراکسیون زنان در شورای شهر تهران نیز گفت: با هم به توافق رسیدیم که فراکسیون زنان در شورای شهر تهران فعالیت خود را آغاز کند و از اول دوره هر ماه جلساتی داشته‌ایم.

عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران افزود: در شورای پنجم در حوزه زنان توجه بیشتری شده است و حتی ما نامزد زن برای شهرداری تهران را داشتیم و مقرر شده که ۳۰ درصد از مدیریت میانی را برعهده زنان بگذارند.