علت چشم درد چیست؟

قاسم فخرایی فوق تخصص گلوکوم، جراح و متخصص چشم پزشکی درباره بیماری چشمی «دژنراسیون ماکولا» گفت: بیماری «دژنراسیون ماکولا» یک بیماری چشمی است که در میان سنین بالای ۵۰ سال همراه با کهولت سن بروز پیدا می‌کند.

اخبار اجتماعی - او افزود: بیماری چشمی «دژنراسیون ماکولا» باعث افت بینایی خفیف و شدید چشم می‌شود، اما نابینایی مطلق را به دنبال نخواهد داشت.

این متخصص چشم پزشکی با اشاره به انواع بیماری‌ چشمی «دژنراسیون ماکولا» اظهار کرد: نوع غیر عروقی در بیماری چشمی «دژنراسیون ماکولا» باعث از بین رفتن سلول‌های باقی مانده چشم می‌شود و عروق جدیدی در این بیماری شکل نخواهد گرفت، البته ناگفته نماند که در این نوع بیماری هیچ اقدام موثری نمی‌توانیم انجام دهیم.

او افزود: در نوع غیر عروقی بیماری چشمی «دژنراسیون ماکولا» دارو‌هایی تحت تاثیر مکمل‌های غذایی و آنتی اکسیدان برای بیمار تجویز می‌شود، اما نتیجه درمان آن‌ها بسیار سخت خواهد بود و فقط می‌توان جلوی پیشرفت این بیماری را در شرایط خاص به صورت محدود گرفت.

فخرایی تصریح کرد: در نوع عروقی بیماری چشمی «دژنراسیون ماکولا» افت بینایی اگر در مرکز ماکولا باشد شدیدتر خواهد بود و متخصصان باید با تجویز دارو‌های مخصوص به معالجه بیمار اقدام کنند.

این فوق تخصص گلوکوم درباره عوامل موثر در ابتلا به بیماری چشمی «دژنراسیون ماکولا» گفت: شانس ابتلا به بیماری چشمی «دژنراسیون ماکولا» در افرادی که به مصرف زیاد دخانیاتی مانند سیگار می‌پردازند و همچنین از موادغذایی حاوی  آنتی اکسیدان  کمتر مصرف می‌کنند بیشتر است.

عوامل پیشگیری کننده از بروز بیماری «دژنراسیون ماکولا»

این جراح و متخصص چشم پزشکی درباره عوامل موثر درجهت جلوگیری از ابتلا به بیماری «دژنراسیون ماکولا» گفت: استفاده از عینک‌های آفتابی مناسب و مصرف موادغذایی دریایی به علت امگا ۳ و آنتی اکسیدان موجود در آن‌ها به عنوان تغذیه مناسب افراد برای جلوگیری از ابتلا به بیماری «دژنراسیون ماکولا» توصیه می‌شود.

فخرایی در پایان گفت: متخصصان چشم پزشکی با گذراندن جلسات متعدد می‌توانند با تزریق دارو به داخل چشم نوع عروقی بیماری چشمی «دژنراسیون ماکولا» را تا حدودی درمان کنند.