دستور حناچی برای هرگونه کمک به وزارت بهداشت

حمید چوبینه درباره جلسه اضطراری صبح امروز شهرداری و تکالیفی که برای شرکت شهر سالم برای مقابله با کرونا ویروس در نظر گرفته شده است، گفت: از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا در سطح جهان، براساس دستورالعمل های ابلاغی وزارت بهداشت، در بحث پیشگیری و آموزش حوزه‌های مختلفی که در ارتباط با شهرداری تهران هستند پیش زمینه هایی ایجاد شد. از دیروز نیز که خبر ابتلا و درگذشت هموطنان ما در قم منتشر شد، با دستور شهردار تهران مقرر گردید تدابیر بیشتری در نظر گرفته شود که همه آنها ذیل سیاست های وزارت بهداشت است.

اخبار اجتماعی - وی ادامه داد: طبق صحبت هایی که با معاون وزیر بهداشت، حریرچی داشتم، توصیه هایی را در بحث اماکن و وسائل نقلیه عمومی و مراکزی که محل ازدحام جمعیت است از جمله مترو، اتوبوس، بی.آر.تی و همچنین اماکن دربسته داشتند تا آموزش‌ها و اطلاع‌رسانی صورت گیرد و تدابیر بهداشتی در این اماکن لحاظ گردد.

مدیرعامل شرکت شهر سالم با اشاره به جلسه اضطراری صبح امروز شهردار تهران با معاونین خود در زمینه کروناویروس گفت: شهردار تهران دستور ویژه دادند و جلسه‌ای با حضور مدیرعامل اتوبوسرانی، متروی تهران و مدیرکل سلامت شهرداری تهران، مدیرعامل سازمان زیباسازی امروز برگزار شود.

چوبینه در پاسخ به این سوال که آیا امکانات شهرداری تهران در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد، گفت: ذیل سیاست های ابلاغی وزارت بهداشت اقدامات لازم را انجام خواهیم داد و شهردار تهران دستور دادند هر نوع همراهی و کمکی که از شهرداری تهران امکان‌پذیر است در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد. درخواست ویژه وزارت بهداشت مبنی بر گسترش آگاهی‌رسانی و آموزش به شهروندان به صورت گسترده در اماکن عمومی و سطح شهر است و تمام اماکن شهرداری نیز در راستای این سیاست‌ها آمادگی لازم را دارند.

وی گفت: این دستورالعمل از صبح اجرایی شده است و آگاهی‌رسانی و آموزش‌های شهروندی در زمینه کرونا ویروس طبق دستورالعمل وزارت بهداشت انجام می شود.

مدیرعامل شرکت شهر سالم تاکید کرد: این امر بهداشتی درمانی از کشور عبور خواهد کرد و نباید نگرانی زیادی برای مردم ایجاد شود چرا که یک نفر هم برای ما ارزش دارد و باید حساس باشیم، اما بزرگنمایی و ایجاد رعب و وحشت درست نیست. آرامش مهمترین وضعیتی است که می تواند باعث کنترل و پیشگیری از این بیماری شود و باید افراد درمعرض خطر بیشتر احتیاط کنند.