افزایش موارد کرونا ویروس در کشور

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به کرونا در کشور گفت: تا کنون ابتلای تعدادی از افراد از نظر ابتلاء به ویروس کووید ۱۹ بر اساس شواهد آزمایشگاهی، قطعی گزارش شده و بر اساس آخرین نتایج آزمایش‌های انجام شده، ابتلای ۱۰ مورد جدید تا امروز قطعی به نظر می‌رسد.

اخبار اجتماعی - وی با بیان اینکه تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در ایران به ۲۸ نفر و تعداد افراد فوت شده به ۵ نفر رسیده است، ادامه داد:۸ نفر از مبتلایان به کرونا در شهر قم و دو نفر از بیماران بستری در شهر تهران بوده اند.

ئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تصریح کرد: تا این لحظه ۷۸۵ فرد مشکوک به ویروس کرونا از بین هزاران فرد مراجعه کننده از مطب ها و کلینیک ها به مراکز وزارت بهداشت تحت آزمایش قرار گرفته اند و ظرف روز گذشته تعداد ۱۰ فرد مبتلای جدید به ویروس کرونا تشخیص قطعی شد که با توجه به آمار ۱۸ نفر روز گذشته مجموع این مبتلایان به ۲۸ نفر رسید.

جهانپور با تاکید بر ضرورت رعایت نکات بهداشت فردی و جلوگیری از انجام سفرهای غیر ضرور، تصریح کرد: مهم ترین روش قطع  زنجیره انتقال این بیماری در حال حاضر فقط شست و شوی مکرر دست ها با آب و صابون است.