واکنش جاویدنیا کل کشور به حذف قیمت خودرو از سایت‌های اینترنتی

جواد جاویدنیا سرپرست معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور درباره افزایش قیمت خودرو گفت: تا امروز درخواست‌های زیادی به دادستانی کل کشور و مرکز ملی فضای مجازی و پلیس فتا ارسال شده مبنی بر اینکه مرجع قیمت گذاری‌ها باید مشخص شود.

اخبار اجتماعی - وی افزود: حذف قیمت‌ خودرو در سایت‌های فروش کالا دو ضرر دارد، اولا درج قیمت در سایت‌ها ابزاری است که تلاطم بازار را نشان می‌دهد و این موضوع به ضرر دلال‌ها است و این سایت‌ها آیینه‌ای هستند که تورم و نابسامانی بازار را نشان می‌دهند، به همین دلیل دلالان سعی دارند صورت مسئله را پاک کنند و تقصیر افزایش قیمت‌ها را گردن این سایت‌ها بیاندازند، در صورتی که اصلا این چنین نیست.

جاوید نیا بیان کرد: برخی افراد در کانال‌های تلگرامی فعال هستند و زمانی که قیمت کالا مشخص نیست و عرضه و تقاضا قیمت را تعیین می‌کند، این افراد عرضه و تقاضای کاذب ایجاد می‌کنند و با نشان دادن کمبود عرضه و افزایش تقاضای کاذب در بازار تلاطم ایجاد می‌کنند و باعث افزایش قیمت‌ها می‌شوند که این اقدامات به صورت ویژه توسط ضابطان قضایی مورد بررسی قرار می‌گیرد و امیدواریم هرچه زودتر این بررسی‌ها به نتیجه برسد.

سرپرست معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور ادامه داد: ضرر دوم حذف قیمت‌ها از روی سایت‌های فروش کالا این است که قیمت گذاری‌ها به سمت شبکه‌های اجتماعی خارج از کشور می‌رود که هیچ گونه نظارتی روی آن‌ها وجود ندارد.

جاویدنیا تأکید کرد: علت اصلی ناباسامانی در قیمت خودرو‌ها این است که علی‌رغم درخواست‌های مکرر، مرجعی برای قیمت گذاری مشخص نشده است و امیداریم هرچه زودتر این نقیصه جبران شود تا مدیریت ثابت در بازار خودرو را شاهد باشیم.