آمار مبتلایان به کرونا بیشتر شد/ فوت 12 هم وطن

 اسدالله عباسی سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی صبح امروز پارلمان با حضور در جمع خبرنگاران به جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس اشاره کرد و اظهار داشت: براساس گزارش های ارائه شده بسیاری از خبرهایی که در باره بستری شدن اشخاص در بیماستان ها مطرح شده، مربوط به بیماران مبتلا به آنفلوآنزا است.

اخبار اجتماعی - وی ادامه داد: در کل کشور تقریبا 47 نفر به کرونا مبتلا شدند و متاسفانه ۱۲ نفر تا امروز بر اثر این بیماری فوت کردند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: طبق گزارش وزارت بهداشت دو نفر مبتلا به ویروس کرونا در تهران شناسایی شدند که از قم به تهران آمده بودند، در استان قم نیز به هر کدام از خانواده ها یک «پک» شامل ماسک و مایع ضدعفونی کننده داده شده است

عباسی عامل شیوع ویروس کرونا در ایران را ورود افراد ابتلا به کشور از کشورهای دیگر مثل پاکستان، افغانستان و چین برشمرد و گفت: برخی از این افراد از مبادی ورودی غیرقانونی وارد کشور شده بودند.

وی با بیان اینکه طبق گزارش وزارت بهداشت از نظر امکانات بهداشتی و پزشکی کمبودی در کشور وجود ندارد و نباید شهروندان در این خصوص نگرانی داشته باشند، افزود: فقط توصیه  این است که برای پیشگیری از ماسک و مایع ضدعفونی کننده استفاده شود و از دست دادن و روبوسی خودداری کنند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه طبق گزارش وزیر بهداشت با گرم شدن هوا این ویروس از بین خواهد رفت، تصریح کرد: در مورد تعطیلی مدارس و دانشگاه ها بر اساس شرایط موجود در کشور تصمیم گیری خواهد شد و از طریق رسانه های رسمی کشور اعلام می شود.

عباسی ادامه داد: افراد از حضور در تجمعات ورزشی و اردوهای دانش آموزی خودداری کنند تا شیوع این ویروس کنترل شود و با مشکلات حادی رو به رو نشویم.

وی در ادامه تاکید کرد: طبق گزارش وزیر بهداشت در برخی مناطق کشور مواردی از «کرونا» شناسایی شده از این رو مبادی ورودی کشور و پروازها تحت کنترل قرار دارد، افرادی که وارد کشور می شوند از طریق دمای بدن و علائم کرونا مورد بررسی قرار می گیرند.

وی گفت: بخشی از علائم مربوط به آنفلوآنزای حاد است و ربطی به کرونا ندارد، بنابراین مردم ضمن پیشگیری باید تلاش کنند دستورالعمل های وزارت بهداشت را عمل کنند تا از این مرحله عبور کنیم.