آمادگی کامل مراکز بهداشتی وزارت علوم برای مقابله با کرونا

با شنیدن شدن زمزمه‌های شیوع ویروس کرونا در کشور، از چند هفته قبل اقدامات پیشگیرانه در مواجهه و مقابله با این بیماری در وزارت علوم انجام شده است.

اخبار اجتماعی - در همان زمان، وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علوم، تحقیقات و فناوری به طور مشترک دستورالعمل‌هایی را برای پیشگیری با از این ویروس ابلاغ کردند.

*ابلاغ دستورالعمل پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا به دانشگاه‌ها

مجتبی صدیقی معاون دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به ابلاغ دستورالعمل کنترل و پیشگیری از انتقال ویروس کرونا به دانشگاه‌ها، گفت: در نیمه اسفند دستورالعمل وزارت علوم به همراه دستورالعمل وزارت بهداشت به همه دانشگاه‌ها ابلاغ شده است. 

وی گفت:‌ این دستورالعمل دارای دو بخش است که دانشجویان غیر ایرانی و دانشجویان ایرانی را شامل می‌شود.  

به گفته وی، دستورالعمل به صورت مشخص، روش پیشگیری، اقدام و رعایت مسایل بهداشتی در بحث تغذیه و محیط های عمومی مانند خوابگاه ها و سلف سرویس ها را مشخص کرده و بیان شده که دانشگاه ها و دانشجویان چه کارهایی را باید انجام دهند و و اگر به موارد خاص و مشکوک برخورد کردند باید حتما موارد مشکوک کنترل و سپس وارد محیط‌های آموزشی شوند تا از بروز هرگونه مشکل پیشگیری شود.

*تشکیل جلسه ستاد شورای سلامت وزارت علوم

با پیدا شدن اولین نمونه‌های مبتلا به ویروس کرونا در کشور، جلسه ستاد شورای سلامت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تشکیل شد و اخیرا هم این ستاد جلسه‌ای با هدف بررسی اقدامات پیشگیرانه در مقابل ویروس کرونا در دانشگاه‌ها را برگزار کرد.

ستاد سلامت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با هدف آگاه سازی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در مراکز دانشگاهی تشکیل شد و مصوبات این ستاد در قالب بخشنامه به روسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور ابلاغ شد.