کاهش نرخ ابتلا به بیماری کرونا ویروس در شششمین روز اسفند

اخبار اجتماعی - ویروس کرونا این روزها افکار زیادی را درگیر خود کرده است. با گسترس بیماری کرونا در کشور و انتقال این ویروس به سایر شهرهای کشور از جمله تهران نگرانی هم وطنان روز به روز بیشتر می شود.

به گزارش افکارنیوز، کرونا نام ویروسی است که در کشور چین شیوع پیدا کرده و در حال گسترش در سطح جهان است. ویروس کرونا در موارد شدیدتر می‌تواند باعث ذات الریه، سندرم حاد تنفسی حاد و نارسایی کلیه شود. از علائم شایع در اثر ویروس کرونا می‌توان به عفونت شامل علائم تنفسی، تب، سرفه، تنگی نفس و مشکلات تنفسی اشاره کرد.

کرونا در خارج از کشور همچنان قربانی می گیرد و آمار ابتلای چینی ها به این بیماری خطرناک روز به روز بیشتر می شود و علیرغم قرنطینه ها این بیماری به سایر کشور نیز رسیده است.

سر و کله ویروس کرونا در سال 2019 از کجا پیدا شد؟

برای نخستین مرتبه، گزارشی از بروز یک بیماری شبیه ذات‌الریه در شهر ووهان، توسط مقامات چینی به سازمان بهداشتی جهانی ارسال شد. افرادی که به این بیماری مبتلا شده بودند، به خاطر عجیب و متفاوت به نظر رسیدن آن، در قرنطینه نگه داشته شده و خیلی سریع تحقیقات برای یافتن منشا بیمار آغاز شد. بر اساس بررسی‌های اولیه مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ ایالات متحده، این بیماری شبیه ذات‌الریه از یک بازار محلی ماهی‌فروشان در ووهان ریشه گرفته است. یک روز بعد از اعلام این موضوع، بازار نام برده تعطیل شد.

کرونا

توصیه های ضروری:

یک متخصص بیماری‌های عفونی عنوان کرد: برای پیشگیری از ابتلای به ویروس کرونا هیچ مکمل دارویی پیشنهاد نمی‌شود فقط استفاده از چهار گروه مواد غذایی مناسب و طبیعی و مایعات توصیه می‌شود.

بهزاد محسن‌پور اظهار کرد: افرادی که مبتلا به علائم سرماخوردگی در این بازه زمانی هستند سعی کنند با دیگران تماس نداشته باشند و در یک اتاق جداگانه در منزل استراحت کنند.

وی استفاده از ماسک، تغذیه مناسب همراه با مایعات زیاد و خودداری از ورود به مجامع عمومی را برای افرادی که مبتلا به سرماخوردگی ضروری بیان کرد.

تغذیه

وی اذعان داشت: افراد مبتلا به بیماری‌هایی زمینه‌ای نظیر دیابت، مشکلات قلبی، سرطان‌، فشارخون، بیماری‌های کلیوی، اگر دچار عفونت با کرونا ویروس شوند فرم‌های شدیدتر ویروس در آنها ظاهر می‌شود و بیشتر در معرض عوارض این بیماری قرار می‌گیرند لذا رعایت اصول بهداشتی و خودداری از تجمع در اماکن عمومی برای این افراد ضروری است.

آخرین اخبار مربوط به کرونا را در زیر می بینید:

برخورد جدی دادستانی اصفهان با شایعه پراکنان درباره کرونا

دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان گفت: ترس و اضطراب ناشی از این بیماری از خود این بیماری خطرناک‌تر است و مردم بهتر است ضمن رعایت بهداشت فردی به شایعات توجهی نداشته باشند؛ دادستانی نیز در زمینه ایجاد شایعه و ایجاد دلهره در بین مردم پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد.

واکنش نماینده مجلس به برخی شایعات کرونایی

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس گفت:‌ تعدادی از کشورهای منطقه با فرافکنی سعی دارند ایران را منشأ ویروس کرونا عنوان کنند در حالی که چند ماه است خودشان درگیر این بیماری و این ویروس هستند.

کاهش نرخ ابتلا به بیماری کرونا ویروس

اکبر ترکی گفت: طبق مشاهداتی که داشتیم این بیماری در برخی شهرهای که اوج گرفته بود اکنون طبق نمودارها افت کرده است، اگر پیشگیری و اقدامات بهداشتی انجام شود طی هفته‌های آینده این بیماری کنترل می‌شود

تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان البرز بیشتر شد

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اظهار داشت: تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان البرز به سه نفر افزایش یافت.

لغو برنامه ۵۱ ساله هفتگی مهدیه تهران بخاطر کرونا

مهدیه تهران که حدود ۵۱ سال بدون وقفه برنامه هفتگی قرائت دعای کمیل و ندبه خود را برگزار کرده بود، با صدور اطلاعیه‌ای از لغو این مراسم تا اطلاع ثانوی خبر داد.

افغانستان مرزهای خود را به‌ روی ایران باز کرد

دفتر شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد مرزهای این کشور با ایران برای رفت‌وآمد باز شده و مردم می‌توانند با رعایت تدابیر بهداشتی به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا سفر کنند.

ایران افغانستان

آمادگی گروه‌های جهادی بهداشت و درمان برای پیشگیری از شیوع کرونا

مسئول بهداشت و درمان مجمع جهادگران استان تهران، از اعلام آمادگی گروه‌های جهادی تخصصی در حوزه بهداشت و درمان جهت فعالیت در پیشگیری از شیوع کرونا و پایش سلامت جهادی خبر داد.

فوت یک بیمار مبتلا به «کرونا» در استان البرز

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز از جان باختن یک نفر از سه بیمار مبتلا به کرونا در این استان خبر داد.

کشف بیش از ۵.۵ میلیون ماسک احتکار شده

رییس پلیس پایتخت از کشف بیش از پنج میلیون و ۵۰۰ هزار ماسک احتکار شده یا غیربهداشتی در تهران خبر داد.

واکنش وزیر علوم به آمار دانشجویان مبتلا به کرونا

وزیر علوم درباره آمار دانشجویان مبتلا به کرونا گفت: آمار و اطلاعات بیماران باید توسط وزارت بهداشت اعلام شود.