چگونه مبتلایان کرونا ویروس خفیف را در خانه درمان کنیم؟

اخبار اجتماعی - موارد خفیف بیماری کرونا به درمان دارویی احتیاج ندارد و استراحت در منزل و مراقبت‌های خانگی منجر به بهبود آن می‌شود.

به گزارش افکارنیوز، دکتر مسعود مردانی گفت: ابتدا باید توجه کرد که ۸۰ درصد موارد بروز کرونا بدون علامت بوده و بهبود می یابد. در عین حال از درصد باقی مانده حدود ۱۶ تا ۱۷ درصد مبتلایان هم علائم خفیف ابتلا به کرونا را دارند و حدود ۲.۵ درصد نیز علائم شدید داشته و نیازمند بستری در بیمارستان هستند.

عضو کمیته کشوری آنفلوانزا و فوق تخصص بیماری های عفونی تصریح کرد: موارد خفیف بیماری کرونا به درمان دارویی احتیاج ندارد و استراحت در منزل و مراقبت‌های خانگی منجر به بهبود آن می‌شود؛ بنابراین در موارد خفیف بیماری کرونا استراحت در بستر، خوردن مایعات فراوان، مصرف مرکبات، سبزی تازه و میوه تازه در بهبود بیماری بسیار موثر است.

توصیه مهم پزشکان برای درمان کرونا در منزل

توصیه پزشکان به کسانی که مبتلا به نوع خفیف کرونا هستند این است که نوعی خودقرنطینگی اختیار کنند. به این صورت که در یک اتاق بروند و در را ببندند و سعی کنند که با سایر افراد خانواده تماس نداشته و دست ندهند.

اعضای خانواده های درگیر کرونا بهتر است مرتبا دست خود را با آب و صابون بشویند.

اگر کرونا خفیف باشد، طول دوره بیماری 7 روز است و پس از آن علائم بهبود می یابند.

درمان کرونا در منزل

علائم ابتلا به کرونای خفیف:

 تب

سرفه

سردرد

تنگی نفس

در مواردی که علائم فوق شدید باشند و به مرور زمان بهبود نیابند و تشدید شوند باید حتما به مراکز درمانی مراجعه کرد و در آنجا خدمات پزشکی دریافت کرد.

قابل ذکر است که با توجه به اینکه آمار مرگ و میر در اثر این بیماری بسیار کمتر از آنفولانزای فصلی است؛ هموطنان از ایجاد استرس های بی مورد دوری کنند و سعی کنند تا با رعایت بیشتر نکات بهداشتی از ابتلا به آن مصون بمانند. زیرا استرس و اضطراب سبب ضعف سیستم بدنی می شود و زمینه های بروز بیماری را فراهم می کند.