آمادگی شهرداری برای تعطیل کردن خدمت رسانی ناوگان حمل و نقل عمومی

پیروز حناچی شهردار تهران که در آخرین جلسه علنی شورای شهر تهران در سال ۹۹ حاضر شده بود در جمع خبرنگاران گفت: باید از مردم تشکر کنم که در پنجشنبه آخر سال تردد خود به بهشت زهرا را کاهش دادند و از آن‌ها می‌خواهم که همین روند کاهش تردد به سمت بهشت زهرا را در این‌هفته نیز دنبال کنند.

اخبار اجتماعیشهردار تهران‌مطرح کرد: ما این هفته مراسم چهارشنبه آخر سال را داریم و از شهروندان می‌خواهم سنت چهارشنبه سوری را  امسال انجام ندهند، زیرا افزایش تردد و حضور آن‌ها در معابر مسئولیت و حضور ما را سنگین‌تر می کند.

حناچی ادامه داد: شرایط مقابله ما با کرونا با دیگر کشور‌ها متفاوت است و نباید شرایط تحریمی امروز کشور خودمان را با نحوه مقابله دیگر کشور‌ها که از لحاظ اقتصادی مشکلی ندارند را مقایسه کرد.

او افزود: در همین شرایط تحریمی در حال حاضر تعداد ۱۰۰ دستگاه ضد عفونی کننده همراه، ده دستگاه ماشین ضد عفونی کننده سنگین، برای ضد عفونی روزانه ۱۸۰ معبر پایتخت به کار گرفته می‌شود.

شهردار تهران‌مطرح کرد: در حوزه کاهش ظرفیت استفاده از حمل و نقل عمومی و یا تعطیلی خدمت رسانی مترو و اتوبوس برای کاهش تردد باید گفت تصمیم گیرنده شهرداری تهران نیست و ما تابع تصمیم‌های نهاد‌های بالا دست هستیم و اگر این ابلاغ انجام شود آمادگی اجرای آن‌را داریم.

حناچی ادامه داد: شب گذشته گزارشاتی به من رسید مبنی بر آغاز فعالیت برخی از اماکن تفریحی مانند مجموعه چیتگر که باید اعلام کنم در حال بررسی موضوع هستیم و به طور حتم بر اساس دستورالعمل‌ها با مدیران آن‌ها برخورد می‌شود.

او با اشاره به پول بلوکه شده در بانک آینده گفت: نزدیک به ۹۱۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به منظور توسعه حمل و نقل عمومی عرضه شد که بانک آینده این مبلغ را با استناد به این موضوع که وثیقه‌های سپرده شده از سوی شهرداری دارای ارزش نیست هنوز این مبلغ را به شهرداری پرداخت نکرده است.