اینترنت رایگان خانگی قطع می شود

اینترنت رایگان خانگی بعد از اینکه کرونا به ایران آمد توسط وزارت ارتباطات در دستور کار قرار گرفت تا در زمانی که دانش آموزان و مردم به علت تعطیلات در خانه هستند بتوانند با آن سرگرم شده و کمتر به خیابان ها بروند.

اخبار اجتماعی- حالا بیش از یک ماه از ورود کرونا می گذرد و آمار کرونا در ایران نشان می دهد که همچنان راه صعودی در پیش دارد.

 به گزارش افکارنیوز، هر چند از دیروز طرح فاصله‌گذاری اجتماعی توسط دولت شروع شده اما یکی از لوازم در خانه ماندن مردم می تواند استفاده از فضای مجازی باشد.

100 گیگ اینترنت رایگان خانگی

یکی از بهترین طرح های دولت در اسفند ماه اینترنت رایگان خانگی به میزان 100 گیگا بایت بود که در ابتدا تا آخر اسفند ماه زمان استفاده آن اعلام شد. اما تا امروز این اینترنت رایگان در اختیار مردم بوده و مردم که قرنطینه خانگی را در زمان شیوع کرونا در دستور کار قرار داده بودند از این اینترنت استفاده می کردند.

اینترنت رایگان خانگی

زمان قطع اینترنت رایگان خانگی

محمدجواد آذری جهرمی اما امروز در دیدار مجازی که با فعالان شبکه‌های اجتماعی داشت، از اقدامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تامین اینترنت در قرنطینه خانگی سخن گفت.

وزیر ارتباطات در نشست آنلاینی که با فعالان فضای مجازی داشت خبر از ارسال «درخواست تمدید و ارائه اینترنت رایگان» به سازمان ملی مقابله با کرونا داد، که به گفته او، با این درخواست موافقت نشده و اینترنت رایگان خانگی از فردا متوقف می‌شود.

زمان قطع اینترنت رایگان خانگی

در ادامه این جلسه مجازی، امیر ناظمی معاون وزیر به تشریح کمپین‌های وزارت ارتباطات برای کمک به کسب و کار‌های مجازی پرداخت و گفت که از کسب و کار‌های گردشگری، دیلیوری، سفارش غذا و فروش بلیت که در بحران کرونا به مشکل اقتصادی خورده‌اند، از طریق اعطای تسهیلات بانکی حمایت می‌شود.

در ادامه این نشست فعالان فضای به بیان دغدغه‌های خود در بحران کرونا پرداختند و پیگیر رفع فیلتر در بحران کرونا شدند.

وی با بیان اینکه در این بحران حتی تعداد زیادی از زندانیان هم آزاد شدند، گفت که اگر تلگرام و توییتر و فیسبوک را زندانیانی در نظر بگیریم، آزادی آن‌ها در بحران کرونا گریزناپذیر است.

همچنین وزیر ارتباطات گفت که فیلترینگ به شبکه اینترنت داخلی فشار آورده و به نظر ما هم مشکل زاست. ما از ابتدا مخالف فیلترینگ تلگرام بوده و در شرایط کرونا هم نظرات درباره رفع فیلتر شبکه‌های اجتماعی را منتقل کرده، اما اختیاری در این زمینه ندارد.