قطع 15 ساعته پیام‌رسان ایتا رفع شد

محسن غفاری مدیرعامل پیام‌رسان ایتا ، با بیان اینکه قطع این پیام‌رسان از صبح روز گذشته به مدت ۱۵ ساعت بود، گفت: اختلال در پیام‌رسان ایتا به دلیل مشکل فنی از طرف خود این شرکت و یک خطای انسانی بود اما اکنون بین ۸۰ تا ۹۰ درصد مشکل برطرف شده و ۲۰ درصد باقی‌مانده نیز به مرور زمان برطرف می‌شود.

اخبار اجتماعی- وی افزود: رخ دادن چنین اتفاقاتی در پیام‌رسان ایتا با توجه به دارا بودن ۳ میلیون کاربر و بزرگی حجم سیستمی طبیعی است. این در حالی است که این پیام‌رسان از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیازمند حمایت است، البته باید بگویم حمایت اولیه که از پیام‌رسان‌ها انجام می‌شد که پرداخت وام تا سقف ۵ میلیارد تومانی بود، شامل پیام رسان ایتا شد اما در مورد افزایش پهنای باند و در نهایت قرار دادن فضایی برای سرورها مساعدتی برای این پیام رسان انجام نشد.

* نیازمند حمایت‌های وزارت ارتباطات هستیم

غفاری تصریح کرد: در ادامه حمایت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار بود حمایت ثانویه‌ای از پیام‌رسان‌ها انجام شود اما تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده است. در واقع طبق اعلام وزارت ارتباطات هر پیام‌رسانی که به یک میلیون کاربر برسد از او حمایت بیشتری انجام می‌شود. در حال حاضر ما دارای ۳ میلیون کاربر بوده و منتظر حمایت دوم این وزارتخانه هستیم.

مدیرعامل پیام‌رسان ایتا اضافه کرد: شبکه ملی اطلاعات مشتمل بر حمایت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری از پیام‌رسان‌ها است اما همچنان هنوز اتفاقی در این زمینه انجام نشده است که شاید علت آن به نگاه متفاوت و کلی که به پیام‌رسان‌های داخلی دارند مربوط باشد چرا که امروز پیام‌رسان‌ها باید مورد حمایت بیشتری از نظر نیرو و سخت‌افزار قرار گیرد. در واقع باید بگویم اگر واقعاً کشور نیاز به پیام‌‌رسان داخلی دارد باید مورد حمایت قرار گیرد.