اقدامات کمیته امداد برای مقابله با ویروس کرونا

ابوالفضل پرپنچی در خصوص اقدامات این نهاد برای مقابله با ویروس کرونا گفت: در روزهای پایانی سال گذشته یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به مددجویان تحت پوشش اختصاص یافت.

اخبار اجتماعی -وی افزود: همچنین یک میلیارد تومان نیز برای سالمندان ۶۰ تا ۷۵ سال، بیماران صعب العلاج و زمین گیر و بیماران خاص و افراد بین ۵۰ تا ۶۰ سال که با مشکل سوءتغذیه مواجه بودند، هزینه شد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه ۳۰ هزار ماسک بهداشتی توسط مددجویان تولید شده است، گفت: ۳۵۰۰ لباس بیمارستانی را نیز در ۱۷ کارگاه مددجویی تولید کرده‌ایم.

پرپنچی از افزایش تعداد کارگاه‌ها برای تولید ماسک و لباس بیمارستانی تا ۴۰ کارگاه خبر داد و گفت: قصد داریم با کمک خیرین تعداد کارگاه‌ها را که توسط مددجویان اداره می‌شود افزایش دهیم.

وی گفت: علاوه بر اقدامات انجام شده تعدادی از خیرین در جهت تولید ماسک و ارائه مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده به مددجویان و پرسنل اقدام کردند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران تصریح کرد: تعدادی پیامک در جهت رعایت مسائل بهداشتی به مددجویان ارسال کردیم که البته با افزایش روزهای تعطیل سعی می‌کنیم اقدامات خود را ادامه دهیم.

پرپنچی تاکید کرد: با توجه به شیوع کرونا و به منظور پیشگیری از آن و عدم تخلیه صندوق صدقات تا اطلاع ثانوی خیران می‌توانند از طریق شماره گیری تلفن ۷۳۵۵ و انتخاب عدد ۱۱ در استان تهران کمک‌های خود را واریز کنند.

وی افزود: مردم خیر استان نیز می‌توانند علاوه بر استفاده از تلفن ثابت از طریق شماره گیری کد دستوری #۲*۰۲۱ * ۸۸۷۷ * و همچنین ارسال عدد ۱ به سرشماره ۸۸۷۷ صدقات خود را پرداخت کنند.

به گفته مدیرکل کمیته امداد استان تهران، تولید محصولات ماسک و لباس بیمارستانی با توجه به سفارشاتی که از سوی برخی نهادها به ما می‌شود، انجام می‌گیرد و تاکنون ۳۰ هزار ماسک از سوی بنیاد برکت و تعدادی لباس توسط خود بیمارستان‌ها به ما سفارش شده بود که تمامی آنها را تولید کردیم.