به گزارش افکار نیوز به نقل از مهر، شامگاه ۲۳ بهمن سال ۹۰ ماموران کلانتری ۱۷۶ حسن آباد از کشف جسد مردی میانسال در بیابان های اطراف حسن آباد باخبر شدند .

با حضور ماموران در محل و انجام بررسی های مقدماتی مشخص شد که جسد متعلق به فردی حدودا ۴۵ ساله است که با ضربات متعدد چاقو به گردن، سینه و پشت به قتل رسیده است. بلافاصله موضوع به پلیس آگاهی و قاضی جنائی اعلام شد و به دستور قاضی حبیبی، رئیس شعبه ۱۰۱ دادگاه جزایی بخش فشافویه، پرونده برای انجام تحقیقات تخصصی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

با حضور تیم بررسی صحنه جرم اداره دهم و شروع تحقیقات، کارآگاهان در فاصله چند ده متری از محل کشف جسد متوجه یک دستگاه خودرو " پرادو " نقره ای رنگ شدند که با بررسی های انجام شده آثار مربوط به اصابت چندین گلوله به قسمت عقب و همچنین لاستیک های خودرو کشف شد.

با توجه به احتمال وجود ارتباط میان خودرو و جسد کشف شده در محل، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با بررسی مدارک خودرو موفق به شناسایی هویت مالک آن در شمال تهران شدند. زمانیکه برای انجام تحقیقات به محل سکونت این شخص در منطقه تجریش تهران مراجعه کردند دریافتند که این شخص خودرو را به صورت قولنامه ای به یکی از دوستان نزدیک خود به نام یاور ۴۷ ساله فروخته است.

با شناسایی هویت مالک خودرو، کارآگاهان اداره دهم به محل سکونت این شخص در شهرک قدس رفته و متوجه شدند که دختر وی برای اعلام فقدانی پدرش به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کرده است. کارآگاهان با حضور در پایگاه پلیس آگاهی و مشاهده عکس های یاور موفق به شناسایی هویت جسد شدند. دختر او نیز با مراجعه به پزشکی قانونی، پدرش را شناسائی کرد.

در ادامه رسیدگی به این پرونده و با شناسایی هویت مقتول، کارآگاهان در تحقیقات خود پی بردند پس از مرگ برادر مقتول به نام حبیب در سال گذشته، اختلافات شدیدی میان مقتول و یکی از برادرزاده هایش به نام علیرضا بوجود آمده است و آنها ۲۲ بهمن با هم قرار ملاقاتی داشتند.

با توجه به اطلاعات به دست آمده، کارآگاهان اداره دهم به محل سکونت علیرضا در اسلامشهر رفته و در تحقیقات خود متوجه شدند که علیرضا همزمان با کشف جسد، به صورت ناگهانی ناپدید شده است.

تیم جنائی در ادامه به تحقیق از برادر کوچکتر علیرضا پرداختند که او در اظهاراتش گفت: عصر روز ۲۲ بهمن علیرضا به خانه آمد و خودرو پژو ۴۰۵ متعلق به مرا با خود برد. ساعت ۲۳ نیز ماشین را برگرداند اما از آن روز به بعد، هیچ خبر و یا اطلاعی از او نداریم.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده - معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ- با اشاره به این خبر گفت : با توجه به اطلاعات به دست آمده از مسیر تحقیقات و احتمال نقش و مشارکت علیرضا در ارتکاب جنایت ، همچنین متواری بودن این شخص ، دستور انتشار بدون پوشش چهره وی از سوی قاضی پرونده صادر شده است . به همین خاطر از شهروندانی که موفق به شناسایی عکس علیرضا شده اند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس ۵۱۰۵۵۵۱۰ و ۵۱۰۵۵۴۲۸ در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند .