وضعیت آب و هوا در 31 فروردین/ بارش باران در اغلب مناطق کشور

اخبار اجتماعی- بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی ، امروز یکشنبه در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، نواحی مرکزی و شرق کشور بارش باران ، گاهی رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. همچنین در بعد از ظهر امروز برای ارتفاعات البرز و نواحی از شمال‌غرب کشور ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می‌رود.

 به گزارش افکارنیوز، در بعد از ظهر امروز برای ارتفاعات البرز و نواحی از شمال غرب کشور بارش پراکنده باران و افزایش ابر پیش بینی می‌شود. فعالیت این سامانه بارشی بیشتر در استان‌های خراسان جنوبی، کرمان، یزد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد خواهد بود و امشب این موج بارشی از کشور خارج می‌شود.

آسمان تهران صاف است

تهران امروز آسمانی صاف و از بعد از ظهر با افزایش ابر و از اوایل شب احتمال بارش پراکنده و رگبار و رعد و برق نیز وجود دارد. دمای هوای تهران نیز تا پنج شنبه به تدریج به ۲۶ درجه می‌رسد.

کیفیت هوای تهران قابل قبول است

شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد۶۳ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران قابل قبول است. همچنین این شاخص طی ۲۴ ساعت گذشته بر روی عدد ۶۳ قرار داشت و کیفیت هوای تهران قابل قبول بود.

بیشترین دما برای روز جاری ۲۲ درجه و کمترین دما ۱۵ درجه سانتیگراد پیش بینی شده که نسبت به روزهای گذشته دمای هوا در پایتخت افزایش یافته است.

هوای سالم

از امروز تا پنج شنبه اغلب نقاط کشور با افزایش تدریجی دما را خواهند داشت.

دوشنبه؛  ورود سامانه بارشی از جنوب کشور

فردا دوشنبه با ورود سامانه بارشی از جنوب کشور برای نواحی از جنوب و ارتفاعات آن رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود و روی ارتفاعات البرز مرکزی نیز بارش پراکنده باران رخ خواهد داد.

سه شنبه؛ رگبار باران و رعد و برق در جنوب و جنوب شرق کشور

سه‌شنبه شدت فعالیت سامانه بارشی در جنوب و جنوب‌شرق کشور افزایش یافته و در بخش‌هایی از شرق کشور نیز گشترش می‌یابد. برای این نواحی رگبار باران و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد تگرگ انتظار می‌رود.

همچنین در بعد از ظهر سه‌شنبه برای دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی و بخش‌هایی از شمال‌غرب کشور رگبار پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

چهارشنبه؛ ورود سامانه بارشی جدید از شمال غرب

 چهارشنبه نواحی جنوب شرق و شرق کشور بارش خواهد داشت و اواخر شب این موج بارشی نیز از کشور خارج می‌شود. بعد از ظهر چهارشنبه سامانه بارشی دیگری شمال غرب را تحت تاثیر قرار می‌دهد و این بارش‌ها در شمال غرب تا پنج شنبه نیز تداوم خواهد داشت.