لزوم اجرای شیوه‌نامه‌های طب سنتی در مقابله با کرونا در بیمارستانها

محمدرضا شمس اردکانی، مشاور وزیر و مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری چندین نشست مشترک با پزشکان و متخصصان طب چینی دست‌ اندرکار در درمان بیماران کرونایی، به‌ منظور تبادل تجربیات میان متخصصان طب سنتی دو کشور، تاکید کرد: طب سنتی می‌تواند در بحران‌های حوزه سلامت، از جمله بحران کنونی شیوع کرونا موثر باشد و در این زمینه نیاز است که کاملا بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت پیش رود.

اخبار اجتماعی- وی افزود: در حال حاضر پروتکل‌های طب سنتی در مقابله با کرونا در برخی بیمارستان‌ها در حال اجرا است که امیدواریم به‌ زودی بتوانیم نتایج مطلوب آنها را به گوش مردم برسانیم.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه نظام سلامت ، نظامی یکپارچه است و نمی‌شود اقدامات مرتبط با سلامت مردم را خارج از آن انجام داد، گفت: پروتکل‌های طب سنتی در زمینه مهار کرونا و درمان بیماران مبتلا نیز همه از مسیرهای تعریف‌ شده توسط وزارت بهداشت پیش رفته‌اند و موفقیت‌های حاصل از آنها، یاری‌کننده نظام سلامت و سیستم بهداشتی‌ درمانی کشور در برون‌رفت از این بحران است.

شمس اردکانی ادامه داد: خوشبختانه تا به امروز، سنگرداران حوزه سلامت توانسته‌اند به موفقیت‌های بسیاری در زمینه مهار کرونا دست یابند که یکی از دلایل مهم این امر، تشکل فرماندهی واحد در این زمینه بوده است.