وضعیت آب و هوا در 2 اردیبهشت/ تداوم بارندگی ها در کشور

اخبار اجتماعیسه شنبه به ویژه در ساعات بعد از ظهر در مناطقی از جنوب، جنوب‌شرق و شرق کشور رگبار و رعدوبرق گاهی با وزش باد شدید و در ارتفاعات البرز شرقی و شمال‌شرق کشور رگبار پراکنده گاهی با رعدوبرق رخ می‌دهد.

 به گزارش افکارنیوز، سامانه جدید بارشی بعد از ظهر فردا از شمال غرب وارد کشور می‌شود.

بر این اساس فردا در استان‌های فارس، کرمان، یزد، خراسان جنوبی، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و ارتفاعات زاگرس بارندگی‌ها شدت بیشتری خواهد داشت.

هوای پایتخت سالم است

کیفیت هوای تهران امروز سه‌شنبه (دوم اردیبهشت ماه سال ۹۹) با شاخص ۷۷ در شرایط قابل قبول قرار دارد.

هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته با شاخص ۷۲ در شرایط قابل قبول قرار داشت.

وزش باد و بارش پراکنده در ارتفاعات تهران

هوای تهران امروز کمی ابری همراه با وزش باد و بارش پراکنده در ارتفاعات پیش بینی می‌شود، برای فردا، اما وزش باد شدید در برخی نقاط استان تهران را داریم.

چهارشنبه؛ بارندگی در مناطق گسترده ای از کشور

چهارشنبه بارندگی مناطق گسترده‌تری را در جنوب، جنوب‌شرق و شرق کشور در بر می‌گیرد؛ از جمله در استان‌های فارس، کرمان، خراسان جنوبی، شمال هرمزگان، شمال سیستان‌وبلوچستان و بخش‌هایی از استان یزد و ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

پنجشنبه؛ تداوم بارش ها در کشور

پنجشنبه بارش در شمال‌غرب ادامه یافته و به تدریج گسترده آن سواحل دریای خزر، به ویژه سواحل غربی و مرکزی، دامنه‌های البرز غربی و مرکزی و از اواخر وقت دامنه‌های البرز شرقی و بخش‌هایی از شمال شرق کشور را فرا می‌گیرد. همچنین در این روز وزش باد شدید در بخش‌هایی از غرب و شمال غرب کشور پیش‌بینی می‌شود.

هشدار؛ احتمال  آب‌گرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه‌ها

کارشناس سازمان هواشناسی درباره‌ی آب‌گرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، بارش تگرگ و احتمال برخورد صاعقه در این استان‌ها هشدار داد و گفت: هموطنان از تردد و توقف، در حاشیه‌ی رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

کاهش دمای هوا در سواحل دریای خزر از چهارشنبه

دمای هوا در سواحل دریای خزر از روز چهارشنبه تا پایان هفته بین ۸ تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد.