وضعیت آب و هوا در 4 اردیبهشت ۹۹/ احتمال باریدن تگرگ با ورود سامانه بارشی

 بارش‌های امروز در جنوب آذربایجان غربی، شرقی، کردستان، زنجان، قزوین، البرز و اردبیل شدت خواهد داشت.

اخبار اجتماعی- طی امروز با تداوم فعالیت بارشی که از شمال غرب وارد کشور شده، در استانهای واقع در شمال غرب، غرب، دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی سواحل جنوبی دریای خزر دامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین، البرز، تهران و سمنان و بتدریج در برخی مناطق مرکز، شرق و شمال شرق رگبار باران گاهی رعدو برق و وزش باد شدید موقت در مناطق مستعد تگرگ پیش بینی می شود. شدت بارش در جنوب آذر بایجان غربی، آذر بایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، قزوین و البرز است.

 به گزارش افکارنیوز، سردترین مرکز استان شهرکرد با دمای ۱ درجه و گرم‌ترین مرکز استان اهواز با دمای ۳۵ درجه بود.

وضعیت هوای تهران در 4 اردیبهشت

امروز آسمان نیمه ابری است و به تدریج بارش باران آغاز می‌شود. همچنین احتمال بارش تگرگ وجود دارد.

کیفیت هوای تهران قابل قبول است

کیفیت هوای تهران امروز پنجشنبه (چهارم اردیبهشت ماه سال ۹۹) با شاخص ۸۵ در شرایط قابل قبول قرار دارد.

 هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته با شاخص ۶۹ در شرایط قابل قبول قرار داشت.

جمعه؛ رعد و برق و وزش باد شدید در برخی مناطق کشور

جمعه در استان های آذربایجان شرقی، اردبیل دامنه های البرز، دامنه های زاگرس مرکزی شمال شرق و برخی مناطق شرق شرق کشور بارش پراکنده گاهی همراه با رعدو برق و وزش باد رخ خواهد داد.

شنبه؛ ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور

شنبه با ورود سامانه ی دیگری از غرب کشور در شمال غرب، غرب و دامنه های زاگرس در جنوب غرب کشور و در دامنه های غربی البرز بارش آغاز می شود. یکشنبه با نفوذ سامانه علاوه بر تداوم فعالیت آن در غرب، جنوب غرب، دامنه های جنوبی البرز در استانهای قزوین، البرز، تهران و سمنان گسترده آن مرکز، شرق و جنوب کشور را فرا خواهد گرفت واز شدت بارش آن در استان های واقع در شمال غرب کاسته می شود.

در این روز شدت بارش در شمال غرب فارس کهکیلویه و بویر احمد، غرب چهار محال بختیاری، لرستان، شرق کرمانشاه، دامنه های جنوبی البرز در قزوین و تهران است.

یکشنبه؛ بارش در سواحل جنوبی دریای خزر 

همچنین از بعد از ظهر یکشنبه با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر بارش در سواحل جنوبی دریای خزر آغاز می شود. دوشنبه فعالیت سامانه در نیمه شرقی کشور بوده که در برخی مناطق جنوب، مناطقی از مرکز، شرق، جنوب شرق، شمال شرق و نیمه ی شرقی سواحل دریای خزر بارش باران پیش بینی می شود.

شایان ذکر است به سبب کاهش دما طی روز های پنجشنبه و جمعه در ارتفاعات مناطق سردسیر استان های واقع در نوار شمالی کشور بارش برف پیش بینی می شود. از بعد از ظهر شنبه و طی روز یکشنبه در جنوب غرب کشور وزش باد شدید و احتمال وقوع گرد و غبار دور از انتظار نیست.

همچنین روز های پنجشنبه و جمعه دریای خزر و روز شنبه و یکشنبه غرب خلیج فارس به سبب وزش باد شدید مواج و متلاطم است.