به گزارش افکار نیوز،ابراهیم یافتیان در گفتگو با مهر با اشاره به موضوع سرقت کابلهای مخابراتی که موضوع تازه ای نیست و سالانه منجر به ضررهای بسیاری برای مخابرات می شود، اظهار داشت: سرقت کابل های مسی با هدف فروش مس صورت می گیرد و با افزایش بهای فلز مس در بازار، تعداد این سرقتها نیز افزایش می یابد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر شرکت مخابرات استان تهران در حال اجرای راهکارهای حفاظتی برای دریچه های کابل های مسی است تا امکان سرقت آن کاهش یابد، تصریح کرد: این روش برروی درب ورودی حوضچه های کابل های مسی صورت می گیرد تا امکان بریدن و سرقت کابل وجود نداشته باشد.

یافتیان اضافه کرد: به دلیل آنکه سارقان کابل های مخابراتی، اطلاعات کافی در مورد این کابل ها ندارند در بسیاری از موارد به اشتباه فیبرهای نوری را به جای کابلهای مسی می برند و این اشتباه تنها باعثقطع ارتباط مشترکان فیبر می شود و چیزی عاید سارقان نخواهد شد.

به گفته قائم مقام مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران با گسترش شبکه فیبرنوری و از کارافتادن شبکه کابلهای مسی به طور قطع دفعات سرقت کابل و قطعی ارتباط مشترکان کاهش می یابد.

وی افزود: گسترش شبکه فیبرنوری در تمامی استانها توسط مخابرات در حال انجام است.

به گزارش مهر، طی چند روز اخیر سرقت کابل مخابراتی منجر به قطع ارتباط حدود ۵ هزار مشترک تهرانی شد؛ مخابرات مدعی است که سالانه چندین میلیارد تومان بابت این دزدی ها متضرر می شود.