تذکر به شهردار تهران برای تخلفات در ساخت شهرک مروارید

زهرا نژادبهرام عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در تذکری به حناچی درباره بی‌توجهی به انجام تخلفات گسترده در منطقه ۲۲ تهران،گفت: تخلف و فساد در ساخت شهرک مروارید واقع در منطقه ۲۲ تهران زیاد است. این شهرک در دوره مدیریت پیشین شهرداری تهران ، با شعار تبدیل شدن به یکی از مدرن‌ترین شهرک‌های ایران از محل ۷۰ درصد سهم شهرداری، شکل گرفته است.

اخبار اجتماعیوی افزود: این شهرک در حال حاضر ۵۹ بلوک مسکونی ۲۰ تا ۳۰ طبقه دارد که برخی بلوک‌ها در فاصله‌ای کمتر از ۶ متر از یکدیگر واقع شده و می‌تواند در صورت بروز حادثه، تبدیل به یکی از فجایع شهرسازی، شود.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه این شهرک متشکل از برج‌های بلندمرتبه و متراکم است که شبکه معابر مصوب ندارد، گفت: اگر میانگین برای هر بلوک ۲۵ طبقه در نظر بگیریم و در هر طبقه ۱۰ واحد باشد، همچنین سرانه هر خانوار ۴ نفر پیش‌بینی شود، ۵۶ هزار نفر در این شهرک، ساکن خواهند شد.

نژادبهرام ادامه داد: بررسی‌های به عمل آمده در جریان بررسی طرح تفصیلی ویژه منطقه ۲۲ نشان می‌دهد، شهرک مروارید از حداقلی‌ترین سرانه خدماتی بهره برده است.

وی گفت: برای حل مشکلات حقوقی و شهرسازی پیچیده شهرک مروارید به پیروز حناچی شهردار تهران تذکر می‌دهم و باید با تشکیل کارگروهی متشکل از شهرداری تهران، وزیر راه و شهرسازی، وزیر جهاد کشاورزی، دبیرشورای عالی شهرسازی، و رئیس شورای شهر مشکلات این شهرک، بررسی شود.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران اظهار داشت: پس از حل مشکلات حقوقی باید موضوع نداشتن پروانه برای ۱۴ بلوک مسکونی شهرک، بررسی به عمل آید و اقدامات لازم صورت گیرد  همچنین با کاستن از بارگذاری شهرک مروارید و توزیع جغرافیایی عادلانه‌تر در زمینه خدمات، اقدامات مناسب را انجام داد و از ثبت میراثی منحط، خارج از ضابطه و فاقد استاندارد جلوگیری کرد.