هشدار؛ هجوم شکارچیان و از بین رفتن محیط زیست سولقان

بدون تردید نگرانی های زیست محیطی تهران پایتخت چند میلیون نفری ایران در سالهای اخیر دغدغه مردم و‌مسئولین بلند پایه نظام و حتی شخص مقام معظم رهبری بوده و هست و ایشان همواره بر مسایل زیست محیطی علی الخصوص پایتخت نگاه ویژه ای داشتند و دارند.

دهستان سولقان در شمال غرب تهران بزرگترین و مهمترین ذخیره گاه زیست محیطی پایتخت، متاسفانه در سالهای اخیر مورد بی توجهی های خاص قرار گرفته که به جولانگاه متخلفین و شکارچیان و دامهای غیر مجاز و سبزی چین های غیر بومی و حتی غیر ایرانی تبدیل شده بود و تقریبا کل زیستگاه ارزشمند منطقه علی الخصوص در ارتفاعات روستای رندان و تالون در معرض نابودی کامل قرارداشت.

محیط زیست سولقان

خوشبختانه در سال جدید با توجه به گونه های ارزشمند گیاهی و جانوری از جمله انواع کل و بز و قوچ و میش و حتی و خرس و پلنگ و بسیاری گونه های مهاجر و بومی دیگر این منطقه با توجه به احداث پاسگاه سرمیحط بانی جدید مورد توجه و حمایت جدی و حفاظت جانانه مامورین دلسوز یگان حفاظت محیط زیست شهر تهران قرار گرفته و با پایش و حفاظت کامل و برخورد جدی با متخلفین، آرامش به حیات وحش منطقه بازگشته و امید به احیای این ذخیره گاه ارزشمند زیست محیطی منطقه جان تازه ایی گرفته است. به نظر می رسد علیرغم تلاش های محیط بانی، حمایت بیشتر دستگاهای بالادستی و مراجع محترم قضایی باید صورت گیرد.