آخرین وضعیت لایحه بهره برداری از پیاده راه معابر پایتخت

زهرا نژاد بهرام رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران در تشریح آخرین وضعیت لایحه بهره برداری از پیاده راه معابر پایتخت گفت: روز گذشته اولین جلسه مشترک بین دستگاهی برای بررسی لایحه بهره برداری از پیاده راه معابر پایتخت با حضور نمایندگان کمیسیون معماری و شهرسازی، برنامه و بودجه و معاونت خدمات شهری شهرداری تهران برگزار شد.

اخبار اجتماعی- رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران افزود: در این جلسه تمام حاضران نظرات خود را برای اجرای طرح بهره برداری از معابر در پایتخت بیان کردند و چند پیشنهاد نیز مطرح شد.

نژاد بهرام در تشریح پیشنهادات مطرح شده از سوی حاضران در جلسه گفت: یکی از پیشنهادات مطرح شده این بود که عنوان لایحه از  بهره برداری به ساماندهی پیاده راه معابر تغییر کند.

او با اشاره به این نکته که لایحه بهره برداری از پیاده راه معابر گامی در مسیر توسعه فضای عمومی شهر است بیان کرد: یکی از مهمترین اهداف این طرح افزایش نشاط اجتماعی و بیشتر شدن نزدیکی مردم به یکدیگر است که به اعتقاد من این لایحه می‌تواند فرصت آن را ایجاد کند.

رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به این نکته که در معماری پست مدرن به اجرای این دست طرح‌ها تاکید شده است، افزود: باید نسبت به ساماندهی معابر پایتخت اقدام کنیم تا به وسیله آن بتوان تعاملات اجتماعی را افزایش داد.

نژاد بهرام در پاسخ به این سوال که آیا لایحه بهره برداری از پیاده راه معابر در جلسه روز سه شنبه شورای شهر تهران بررسی می‌شود یا خیر، گفت: جلسه روز سه شنبه اعضای شورای شهر تهران تنها به بررسی پلاک باغ‌ها اختصاص دارد و باید به این نکته اشاره کنم که هنوز بررسی لایحه بهره برداری از معابر پیاده راه در کمیسیون‌های تخصصی به پایان نرسیده است که بخواهیم لایحه را در صحن شورا مطرح کنیم.