آیا آتش زدن عمدی نیروگاه ها در کشور واقعیت دارد؟

میثم جعفرزاده مدیر کل دفتر بحران وزارت نیرو، با رد شایعه منتشر شده مبنی بر آتش زدن عمدی نیروگاه‌ها در کشور گفت: متاسفانه این نوع اتفاقات داخلی است و با آغاز فصل گرما، بر اثر فشاری که به سیستم‌ها وارد می‌شود، آتش سوزی در نیروگاه‌ها اتفاق می‌افتد.

اخبار اقتصادی - او ادامه داد: شب گذشته هم سیستم داخلی یکی از کلید خانه‌های نیروگاه تبریز دچار حریق شد و پس از دو ساعت، اطفای حریق صورت گرفت که البته  تا فردا این مشکل برطرف می‌شود.

دلیل آتش‌سوزی شب گذشته نیروگاه تبریز اعلام شد

به گفته مدیر کل دفتر بحران وزارت نیرو دلیل آتش‌سوزی شب گذشته در نیروگاه تبریز، اتصال کوتاه در یکی از کلیدخانه‌های این نیروگاه بوده است.

جعفرزاده بیان کرد: به طور کلی این نوع حوادث در نیروگاه‌ها طبیعی است و بررسی‌ها در دست اقدام است.

او در ادامه در خصوص برطرف شدن مشکلات این نیروگاه تصریح کرد: سعی داریم تا فردا یکی از واحد‌های آسیب دیده نیروگاه را به مدار تولید بازگردانیم و همچنین واحد دوم تا ظرف ۲۴ ساعت آینده بعد از تعویض کلید آتش گرفته به مدار تولید برق باز خواهد گشت.

گفتنی است، آتش سوزی نیروگاه تبریز که چندان وسیع نبود، از ساعت ۶:۴۵ عصر دیروز یکشنبه در کلید خانه نیروگاه تبریز شروع شد و ساعت ۹ شب به کمک نیرو‌های عملیاتی آتش نشانی تبریز، پتروشیمی و پالایشگاه مهار و محل آتش سوزی لکه گیری شد.