جزییات از پرونده قتل کودک ۱۳ ساله

رضا جعفری امروز در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه اورژانس اجتماعی تالش پس از وقوع قتل دختر ۱۳ ساله تالشی از طریق مراجع رسمی در جریان واقعه قرار گرفت، اظهار داشت: فقر آگاهی و وجود باورهای متعصبانه منجر به وقوع این قتل فجیع و جریحه‌دار شدن احساسات جامعه شد.

اخبار اجتماعی- معاون امور اجتماعی بهزیستی گیلان با تأکید بر اینکه به علت ماهیت جرم یعنی قتل یک دختر بچه ۱۳ ساله دادستان مطابق با ماده ۵ قانون حمایت از کودک و نوجوانان به عنوان مدعی‌العموم به موضوع ورود پیدا کرده است تصریح کرد: بهزیستی نیز در این راه سعی می‌کند به مسئولیت و رسالت خود که از وظایف ذاتی آن است عمل کند.

جعفری از درگیری عاطفی و روانی و اجتماعی سایر اعضای خانواده مقتول و تلاش‌های بهزیستی برای کنترل این شرایط سخن گفت و ابراز داشت: بهزیستی استان گیلان با هماهنگی دادستان نسبت به انجام حمایت‌های روانی و اجتماعی از سایر اعضای خانواده دختر ۱۳ ساله تالشی برای کاهش آسیب‌های روانی اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان تالش به موقع از ماجرای درگیری شدید خانواده دختر خبردار می‌شد می‌توانست برای جلوگیری از این حادثه کاری انجام دهد گفت: چه بسا تماس مردم و شهروندان با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی قبل از بروز این حادثه تلخ می‌توانست سرنوشت بهتری را برای کودک و خانواده‌اش رقم بزند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی گیلان با اشاره به اینکه ماجرای تلخ قتل فجیع دختر ۱۳ ساله تالشی توسط پدرش در واقع مسئولیت‌پذیری از سوی همه آحاد جامعه را یکبار دیگر به همه گوشزد کرد، افزود: این قتل نمونه‌ای از نقض آشکار حقوق کودک توسط فردی است که حمایت و پشتیبانی از او در جهت رشد و تربیت صحیح کودک را از او انتظار داریم.

جعفری فقر آگاهی و وجود باورهای متعصبانه را از جمله دلایل بروز چنین حادثه فجیعی که سبب جریحه‌دار شدن احساسات مردم شده است، تلقی کرد و اظهار داشت: به دلیل عدم گزارش خشونت‌هایی که در محیط خصوصی و چهاردیواری خانه‌ها اتفاق می‌افتد فرصت لازم جهت انجام حمایت‌های لازم از کودکان ایجاد نمی‌شود.

وی کودک‌آزاری را یکی از آسیب‌های شایع و عمده در همه جوامع اعم از توسعه‌یافته یا در حال رشد اعلام کرد و بیان داشت: کودکان به‌علت وجود مشکلات زمینه‌ای در خانواده، تنش‌ها و اختلافات خانوادگی، ابتلاء والدین به مصرف مواد مخدر و اختلال روانی در معرض انواع کودک‌آزاری اعم از جسمی، روانی تا عاطفی قرار دارند.