خبرهایی منتشر شد که طرح ترافیک از ساعت هشت صبح امروز سه شنبه ششم خرداد اجرایی می شود.

اما زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران با رد این موضوع اعلام کرد که طرح ترافیک در تهران همچنان اجرا نمی‌شود و لغو اجرای آن ادامه دارد.

وی که با شبکه خبر گفتگو می کرد، افزود: فعلاً تصمیمی برای اجرایی‌شدن طرح ترافیک در تهران گرفته نشده و تصمیم‌گیری در این‌باره به ستاد ملی کرونا بستگی دارد.

زالی همچنین به موضوع تماس تلفنی وزیر بهداشت و استاندار تهران اشاره کرد و گفت که نگرانی در استفاده از مترو و اتوبوس برای شیوع کرونا همچنان وجود دارد و تا زمانی که این نگرانی باشد، طرح ترافیک اجرا نخواهد شد.

اما دقایقی بعد محمد تقی‌زاده معاون هماهنگی امور استانی استانداری تهران از اجرای طرح ترافیک شهر تهران خبر داد و گفت که در شورای عالی ترافیک شهر تهران اجرای طرح ترافیک مصوب شده است و این طرح از سه‌شنبه ساعت ۸ الی ۱۶ در تهران اجرایی خواهد شد.

همچنین غلامحسین محمدی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در توئیتی اعلام کرد که طرح ترافیک از ساعت هشت صبح امروز قطعا اجرا می شود.

اقدام خودسرانه شهرداری تهران برای اجرای طرح ترافیک با هدف کسب درآمد میلیاردی بود که برخلاف تصمیم وزیر بهداشت، استاندار تهران و ستاد ملی مقابله با کرونا بود اما به سرانجام نرسید.

در نهایت محمدی رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران مجبور شد تا توئیتی دیگری بنویسد و اعلام کند که اجرای طرح ترافیک لغو شده است.

وی در حساب توئیتری خود نوشت: «بنا به نظر غیررسمی وزیر بهداشت و به منظور رفع نگرانی درباره افزایش شیوع ویروس کرونا و حفاظت از سلامت شهروندان، با وجود مصوبات مشترک شورای ترافیک و مسئولان سلامت شهر تهران، طرح‌های ترافیکی که قرار بود از ۶ خرداد ماه مجدداً اجرا شود، تا بررسی در اولین جلسه ستاد ملی کرونا اجرا نخواهد شد.»

اظهارات ضد و نقیض مدیران شهری تهران و تصمیمات غیرکارشناسی و خلاف سلامتی مردم درباره اجرای طرح ترافیک تهران از روز سه‌شنبه باعث سردرگمی مردم شده است و مردم می پرسند در شهرداری تهران چه خبر است؟ و آیا شهرداری تهران درآمد میلیاردی را به سلامتی مردم و به خطر افتادن جان شهروندان ترجیج می دهد؟

منبع : عصر شهروند