گرانترین و ارزانترین نقاط تهران + قیمت ها

بنابر آمار‌های منتشره از سوی دفتر اقتصاد  مسکن  وزارت راه و شهرسازی متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی آپارتمانی در اردیبشهت امسال ۱۷ میلیون تومان بوده است که نسبت به اردیبهشت ۹۸ با رقم ۱۲ میلیون و ۷۱۲ هزارتومان با افزایش ۳۳.۸ درصدی روبرو بوده است.

اخبار اقتصادی -  قیمت مسکن نیز در تهران در اردیبهشت ماه امسال نسبت به فروردین ماه رشد ۹.۴ درصدی داشته است.

 

رشد ۷۹۰ درصدی معاملات در اردیبهشت ۹۹ 


بررسی‌ها نشان می‌دهد تعداد معاملات صورت گرفته در اردیبهشت ۹۹ بالغ بر ۱۱ هزار و ۵۶۹ فقره بوده که در مقایسه با فروردین ماه امسال با هزار و ۳۰۰ فقره معامله با رشد ۷۹۰ درصدی روبرو بوده است، اما نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۶.۱ درصدی داشته است.

شیوع ویروس کرونا معاملات مسکن در فروردین ماه را تا حدودی کاهش داد، اما در اردیبهشت ماه تعداد معاملات حاکی از رشد خرید و فروش و رونق بازار مسکن دارد.


لازم به ذکر است که از میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران گران‌ترین منطقه تهران با متوسط قیمت ۳۴ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۴۰۰ تومان مربوط به منطقه یک و ارزانترین منطقه با متوسط قیمت ۷ میلیون و ۷۴۳ هزار و ۶۰۰ مربوط به منطقه ۱۸ می‌شود.


گفتنی است در معاملات مسکن اردیبهشت ماه ۷ منطقه تهران میانگین قیمت زیر متری ۱۰ میلیون تومان را به ثبت رساندند و در ۱۵ منطقه دیگر متوسط قیمت هر متر مسکن بیش از ۱۱ میلیون تومان بوده است.