ثبت نام مدارس در سال تحصیلی جدید+جزئیات

ثبت نام مدارس برای سال تحصیلی جدید با توجه به کرونا شرایط خاصی دارد و هنوز بسیاری از خانواده ها می خواهند بدانند آیا مدارس از ابتدای مهر ماه دوباره به شکل حضوری باز می شود و یا تعطیلی مدارس ادامه دار خواهد بود و دانش آموزان با اپلیکیشن شاد آموزش خود را ادامه می دهند.

شرایط ثبت نام دانش آموزان در سال تحصیلی جدید

اخبار اجتماعی- زهرا مظفر مدیرکل اداره ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات درباره ضوابط ثبت نام دانش آموزان برای سال تحصیلی آینده بیان کرد: ثبت نام دانش آموزان اول ابتدایی که از اول خرداد آغاز شده است همچنین برای دانش آموزان متوسطه اول و دوم هم از تیر این فرآیند انجام خواهد شد و اتمام زمان ثبت نام هم مرداد خواهد بود.

ثبت نام مدارس در سال تحصیلی جدید

او ادامه داد: با توجه به شرایط موجود و بیماری کرونا به مدارس تاکید کردیم تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نوبت‌دهی به خانواده‌ها برای ثبت نام دانش آموزان برنامه ریزی داشته باشند، دانش آموزان میان پایه هم اگر قصد تغییر مدرسه را نداشته باشند به طور خودکار از سوی مدرسه برای سال آینده ثبت نام خواهند شد و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

راه اندازی سامانه ثبت نام الکترونیکی دانش اموزان

مدیرکل اداره ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا سامانه ثبت‌نام الکترونیکی برای ثبت نام راه‌اندازی نمی‌شود، بیان کرد: قرار بر این بود تا سامانه جامع ثبت نام الکترونیکی مدارس راه‌اندازی شود تا روند نام نویسی به طور غیرحضوری انجام شود، اما به دلیل راه اندازی شبکه شاد و اینکه بخش عمده تمرکز بخش فناوری اطلاعات وزارتخانه روی این موضوع است، کار راه اندازی سامانه جامع الکترونیکی ثبت نام به تعویق افتاد.

مظفر اضافه کرد: اگر حتی این سامانه برای فصل ثبت نام امسال راه اندازی نشود پیگیر آن هستیم تا سامانه برای سال‌های آتی قابل دسترسی باشد و مراجعه حضوری به حداقل برسد.

به نظر می رسد با توجه به شیوع کرونا در کشور رعایت پروتکل های بهداشتی در هر زمان مهمترین اولویت خانواده ها و مدارس برای آینده باشد. این احتمال وجود دارد که کرونا تا سال تحصیلی جدید ادامه داشته باشد و باید دید مسئولان ستاد مقابله با کرونا چه تصمیمی برای دانش آموزان خواهند گرفت.