کرونا دوباره جان گرفت

تعطیلات که از راه می‌رسد، چرخه ابتلای کرونا در مازندران روند صعودی به خود می‌گیرد و عمده دلیل آن حضور مسافرانی است که بی توجه به برنامه‌های بهداشتی، سوغات هدیه می‌آوردند.

اخبار اجتماعی-در روزهای اخیر حجم تردد در راه‌های مازندران بی سابقه افزایش یافته است و روند بالای مسافرت‌ها علاوه براینکه جاده‌های استان را قفل کرد، بلکه در بسیاری از محدوده‌های زمانی، منجر به اعمال محدودیت ترافیکی و یکطرفه شدن مسیرها شده است.

روند روبه رشد حضور مسافران در مناطق ساحلی و تفرجگاهی درحالی است که شرایط مازندران همچنان از نظر شیوع کرونا زرد و هشدار دهنده است.

معاون درمان علوم پزشکی بابل با اشاره به وضعیت زرد شهرستان بابل اظهار داشت: این شهرستان از ابتدای اسفندماه جزو استان‌های اولیه درگیر با بیماری کرونا و یکی از کانون‌های قرمز کشور بود.

این شهرستان از ابتدای اسفندماه جزو استان‌های اولیه درگیر با بیماری کرونا و یکی از کانون‌های قرمز کشور بود

مصطفی قاسم زاده با بیان اینکه در حال حاضر ۶۲ بیمار جدید در بیمارستان‌های شهرستان بستری و ۲۳ بیمار بدحال هستند، افزود: از ابتدای اسفند تا کنون بیش از ۲۳ هزار بیمار به مراکز درمانی شهرستان مراجعه و بیش از سه هزار بیمار نیز بستری شدند.

وی خواستار رعایت فاصله اجتماعی و برنامه‌های بهداشتی برای مهار بیماری  کرونا  در شهرستان شد.

افزایش سفرها و کاهش رفتارهای بهداشتی و بی توجهی به فاصله گذاری اجتماعی سبب نگرانی متولیان بهداشت و درمان مازندران شده است، سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با انتقاد از بی توجهی به فاصله گذاری فیزیکی و هوشمند، اظهار داشت: موج سفرها و کاهش رفتارهای بهداشتی عواقب جبران ناپذیری درپی خواهد داشت.

۲۵۰ بیمار مشکوک به کرونا بستری هستند

وی شمار افراد مشکوک به کرونا ویروس بستری شده را در حال حاضر ۲۵۰ نفر اعلام کرد و با اشاره به شرایط و وضعیت زرد استان از هموطنان خواست از سفر به استان پرهیز کنند و ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۹ بیمار جدید در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

وی تصریح کرد: کاهش رفتارهای بهداشتی، غفلت از رعایت اصول پیشگیری و بهداشت فردی را در استان شاهد هستیم که این مسئله پیامدهای سنگینی را درپی خواهد داشت.

برای خروج از وضعیت هشدار و جلوگیری از تبعات سو اجتماعی و اقتصادی بویژه حفظ سلامت و جان مردم شریف استان باید پروتکل‌های بهداشتی و طرح فاصله گذاری هوشمند با جدیت رعایت شود

احمد حسین زادگان استاندار مازندران نیز با اشاره به افزایش شیوع بیماری کرونا در استان، اظهار داشت: برای خروج از وضعیت هشدار و جلوگیری از تبعات سو اجتماعی و اقتصادی بویژه حفظ سلامت و جان مردم شریف استان باید پروتکل‌های بهداشتی و طرح فاصله گذاری هوشمند با جدیت رعایت شود.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر از مسافران و هم استانی‌ها خواست با رعایت موارد بهداشتی و پروتکل‌ها، برای مهار کرونا در استان به متولیان بهداشتی کمک کنند.

وی ادامه داد: به دلیل وضعیت استان همچنان بر رعایت مصوبات ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا برای عدم برگزاری مراسم اجتماع محور در تالارها، سینماها، کنسرت‌ها، ورزشگاه‌ها و … تاکید می‌شود.

استاندار مازندران با تاکید بر فرهنگ سازی برای مقابله با بیماری منحوس کرونا از هموطنان خواست، تا از سفر به مازندران با توجه به وضعیت هشدار و آلودگی موجود اجتناب کنند.

انبوه مسافران در مازندران و بی توجهی به برنامه‌های بهداشتی و فردی، دلیل عمده افزایش شیب کرونا در استان طی روزهای اخیر عنوان شده است.

وضعیت مازندران در ماه گذشته در برخی از شهرها سفید شده بود اما با تعطیلات ماه جاری و عادی شدن کسب‌وکارها و بازگشت مشاغل پرخطر به چرخه فعالیت و سفر بی‌شمار مسافران، دوباره وضعیت مازندران زرد و در برخی نواحی قرمز شده است.

مازندران همواره میزبان مسافران و گردشگران در فصول مختلف به شمار می‌رود اما در شرایط کنونی که با بیماری و ویروس کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کنیم، رعایت الزامات بهداشتی برای مهار این مهمان ناخوانده ضروری است.

افزایش روند ابتلاء به کرونا در مازندران درحالی است که بسیاری از مدافعان سلامت و مسئولان از مسافران درخواست دارند از سفر به استان پرهیز کرده و با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی به مهار این بیماری در استان کمک کنند.