وضعیت آب و هوا‌ در ۱۷ خرداد/ شمال کشور خنک می شود

 در روز شنبه به سبب نفوذ جریانات خنک شمالی کاهش نسبی دما در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور رخ خواهد داد و این کاهش دما تا صبح دوشنبه ماندگار خواهد بود.

اخبار اجتماعی- همچنین روز شنبه در برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، استان‌های ساحلی خزر، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، ارتفاعات استان‌های سمنان، البرز، تهران، قزوین و زنجان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات زاگرس مرکزی در استان‌های اصفهان و شرق کهگیلویه و بویر احمد رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

 به گزارش افکارنیوز، روزهای شنبه و یکشنبه در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی احتمال بارش تگرگ وجود دارد.

کیفیت هوای تهران قابل قبول است

شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۰ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران قابل قبول است‌.

همچنین این شاخص طی ۲۴ ساعت گذشته به طور میانگین نیز  بر روی اعداد ۷۰ قرار داشت و کیفیت هوا قابل قبول بود.

رگبار پراکنده در  برخی نقاط مازندران و ارتفاعات سمنان

یکشنبه در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، گلستان و برخی نقاط مازندران، ارتفاعات سمنان و ارتفاعات شرقی تهران رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در بعد از ظهر در ارتفاعات کرمان و شرق هرمزگان رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

 رعد و برق و وزش باد در شمال خراسان

روز دوشنبه در ساعاتی ازبعد ظهر در شمال خراسان رضوی و ارتفاعات استان‌های مازندران، تهران زنجان، همدان، مرکزی، شرق لرستان، غرب اصفهان، کرمان، هرمزگان و همچنین در جنوب سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

رگبار و رعد و برق میهمان آذربایجان شرقی و غربی

در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه نیز در بعد از ظهر در برخی نقاط آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، شمال استان‌های مرکزی و همدان ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران، تهران، کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

دریای خزر مواج است

دریای خزر در روز شنبه و در سه آینده نیز خلیج فارس مواج پیش‌بینی شده است.

گفتنی است، در سه روز آینده در نیمه شرقی کشور ماننده استان‌های سمنان، قزوین، البرز، تهران، خوزستان، ایلام و بوشهر در برخی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در شرق کشور و استان‌های خوزستان، ایلام و بوشهر می‌تواند منجر به خیزش گرد و خاک شود.