ابلاغ دستورالعمل مهمانی دانشجویان دانشگاه آزاد به محل سکونت خانواده

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی «دستورالعمل مهمانی دانشجویان به محل سکونت خانواده جهت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا» را به رؤسای استان ها، واحدها، مراکز آموزشی و معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی (سما) ابلاغ کرد.

اخبار اجتماعی- در این دستورالعمل آمده است: با توجه به شرایط خاص پیش آمده در کشور به واسطه شیوع بیماری کرونا و به منظور رضایت خاطر دانشجویان و ایجاد آرامش و رفع دغدغه‌های خانواده‌ها و جلوگیری از تردد‌های بی مورد و خطرات ناشی از آن و همچنین یشگیری از سرایت ویروس کرونا، تسهیلاتی برای مهمانی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در نظر گرفته شده است.

براساس این دستورالعمل؛ به منظور کاهش تردد دانشجویان بین محل سکونت و تحصیل و تأثیر آن در مهار بیماری کرونا، یک نیمسال مهمانی دانشجویان در تمامی مقاطع تحصیلی به شهر محل سکونت با توجه به شرایط دارا بودن شرایط عمومی مندرج در شیوه‌نامه نقل و انتقال دانشجویی، دایر بودن رشته/گرایش دانشجو در واحد دانشگاهی مقصد، تأیید عدم مغایرت محل سکونت با واحد مقصد انتخابی دانشجو و موافقت واحد دانشگاهی مبدأ و مقصد امکان‌پذیر است.

واحد‌های دانشگاهی مبدأ و مقصد موظفند براساس مدارک بارگذاری شده در سامانه درخواست دانشجو را بررسی و در صورت احراز صحت مدارک (تطابق مدارک محل سکونت با واحد مقصد انتخابی دانشجو) در اسرع وقت نسبت به اعلام نظر و تکمیل فرآیند درخواست دانشجو در سامانه منادا اقدام کنند.

واحد‌های دانشگاهی مقصد موظفند حداکثر ظرف یک ماه پس از ثبت نام، نسبت به واریز شهریه ثابت و هزینه جبرانی اخذشده از دانشجویان میهمان به حساب واحد دانشگاهی مبدأ اقدام کنند.

براساس بند‌های این دستورالعمل؛ مدارک و مستندات لازم برای ثبت مهمانی ، مدارک محل سکونت اعم از سند منزل یا اجاره نامه معتبر و تصویر تمامی صفحات شناسنامه دانشجو است.

در این دستورالعمل تأکید شده است که مهمانی دانشجویان دوره‌های دکتری تخصصی و خودگردان به سایر واحد‌های دانشگاهی نیز امکانپذیر است.