برنامه شهرداری تهران برای 2 پروژه بزرگ فرهنگی

پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه افتتاح گذر پیاده راه شهریار، اظهار داشت: این پیاده راه در مجموعه فرهنگی رودکی قرار گرفته که این محدوده فرصتی برای انجام اتفاقات بزرگ فرهنگی است.

اخبار اجتماعیوی افزود:‌  افتتاح این پروژه قرار بود یک هفته پیش انجام شود ولی به دلیل فراهم نبودن شرایط مناسب سازی برای معلولین این موضوع به تعویق افتاد ولی اکنون خوشبختانه این ضوابط به خوبی رعایت شده است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه دو ایستگاه مترو در محدوده این پیاده راه و گذر فرهنگی قرار دارد، گفت: افتتاح پیاده راه شهریار جزو پروژه‌های کوچک مقیاس بوده اما تاثیرگذاری فرهنگی بالایی دارد و طبق ضابطه‌های خاص عرضه محصولات فرهنگی نیز در این محدوده بررسی می‌شود.

حناچی در پاسخ به پرسشی در مورد اینکه راه‌اندازی پله برقی در پل‌های هوایی به کجا رسیده است و اینکه خرابی پله‌های مترو چگونه بررسی می‌شود، اظهار داشت: موضوع پله‌های برقی شهر از جمله مشکلاتی است که به دلیل شرایط تحریم با آن مواجه هستیم ولی خوشبختانه با هماهنگی و تفاهم با سازندگان داخلی در حال رفع این معضل هستیم.

وی اعلام کرد: بر اساس طرح تفصیلی و جامع در پایتخت پروژه‌های فرهنگی دیگری در دستور کار است که پروژه لاله‌زار تا انتهای بازار و پروژه چشمه علی تا حرم عبدالعظیم نمونه‌های دیگر است.

شهردار تهران تاکید کرد:‌مناسب سازی اماکن و فضاهای عمومی در پایتخت مدنظر ما قرار دارد و بنا را بر این گذاشته‌ایم تا این مسئله رعایت نشود افتتاح پروژه‌ها را انجام ندهیم.