باغ نیایش تهران تبدیل به بیمارستان می‌شود؟

زهرا نژادبهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران درباره حل معضل شهروندان منطقه 5 در حوالی بیمارستان امید، اظهار داشت:  این بیمارستان در بلوار امام حسین نبش همت در یک کوچه بن‌بست قرار دارد و ساخت بیمارستان و ساختمان‌های مسکونی مقابل آن در کوچه‌ای ۶ متری از فاجعه‌های شهرسازی محسوب می‌شود.

اخبار اجتماعیوی افزود: مشکل مردم این محله  چندین بار به اعضای شورای شهر گزارش شد و ما پس از بررسی این مسأله و برگزاری جلساتی با شهردار منطقه و شورایاران تلاش کردیم اقدامات لازم را جهت رفع این معضل انجام دهیم.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران اعلام کرد: قرار است دو تا سه طرح جهت رفع این چالش شهرسازی انجام گیرد که یکی از آنها احداث زیرگذر از اتوبان باکری تا کوچه مربوط به بیمارستان امید است و به زودی اقدامات مناسبی در این راستا صورت می‌گیرد.

نژادبهرام در مورد مذاکره با بنیاد مستضعفان جهت اختصاص بخشی از باغ نیایش به بیمارستان اعصاب و روان در منطقه 2 اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بر اساس بررسی‌های انجام گرفته هیچ استفاده‌ای از این باغ نمی‌شود و فقط خانه سرایداری در آن دایر است که ما از پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان خواسته‌ایم کاربری این باغ را تغییر دهد و آن را در اختیار بیمارستان اعصاب و روان نیایش قرار دهند.

وی گفت: به هیچ عنوان شهرداری به دنبال اخذ مالکیت باغ نیایش نیست و از آنجایی که بیمارستان اعصاب و روان مربوط به جانبازان 8 سال دفاع مقدس است درخواست کردیم بخشی از این باغ 5 هزار متری در اختیار بیمارستان قرار گیرد.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران اعلام کرد:‌هر چند که رئیس بنیاد مستضعفان با پیشنهاد شهرداری مخالفت نکرده ولی هنوز اقدام مؤثری علیرغم پیگیری اعضای شورای شهر صورت نگرفته است و امیدواریم بزودی تبدیل باغ نیایش به بیمارستان انجام شود.