لزوم راه اندازی پویش شناسایی املاک ناایمن

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه صحن امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران درباره حادثه کلینیک سینا مهر اظهار داشت: در جلسه امروز سؤال‌ها و تذکرهای زیادی از سوی اعضای شورای شهر در مورد حادثه کلینیک سینا مهر مطرح شد.

اخبار اجتماعیوی گفت: متأسفانه در حادثه کلینیک سینا مهر 19 نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند و از آنجایی که این حادثه بسیار مهم بود جلسه امروز شورای شهر به صورت ویژه در مورد کلینیک سینا مهر اختصاص یافت.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه امروز 4 نماینده از وزارت بهداشت، وزارت کار، شهرداری و مالکین کلینیک سینا مهر جهت حضور در صحن شورای شهر و ارائه گزارش دعوت شده بودند، گفت: به دلیل اینکه برخی از مالکین در بازداشت بودند نماینده‌ای از آنها در شورا حضور نیافت و علیرضا زالی نماینده وزارت بهداشت هم اعلام کرد سه‌شنبه به صحن شورا می‌آید.

هاشمی تصریح کرد:همه باید تقصیر خود را در مورد کلینیک سینا مهر بپذیریم و از تهرانی‌ها عذرخواهی کنیم همچنین همه راهکارها بیان شود که چه اقدامی صورت پذیرد تا دیگر شاهد حوادث مشابه نباشیم.

رئیس شورای شهر تهران با اعلام اینکه 33 هزار ساختمان ایمنی آنها در تهران بررسی شده است،‌گفت: بعد از حادثه پلاسکو در سال 95، تنها 220 ساختمان که ناایمن بوده ایمن شده و 3 هزار ساختمان نیز در حال ایمن‌سازی است و بقیه موارد مورد توجه قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه شهرداری بر اساس گزارشات ارائه شده ضابط قضایی نیست،‌گفت: باید لوایحی در مجلس تصویب شود که این قدرت را در اختیار شهرداری‌ها به ویژه کلانشهرها قرار دهد.

هاشمی در مورد راه‌اندازی پویش شناسایی املاک ناایمن گفت: ایجاد سامانه سوت‌زنی در این زمینه مهم است تا شهروندان بتوانند این ساختمان‌ها را به ما معرفی کنند و زودتر اقدامات لازم صورت گیرد.

رئیس شورای شهر تهران بیان داشت: همچنین می‌توان برای همه ساختمان‌ها شناسنامه ایمنی تهیه کرد به طوری که ساختمان‌های دارای ایمنی بالا درجه طلا و ساختمان‌ها با 70 درصد ایمنی درجه نقره دریافت کنند و از طریق درج بارکد روی ساختمان‌ها شهروندان بتوانند متوجه میزان ایمنی ساختمان‌ها شوند.