واریز بیمه بیکاری اردیبهشت در روزهای آینده

مهدی شکوری مدیر کل امور بیمه شدگان تامین اجتماعی، درباره آخرین وضعیت از پرداخت بیمه بیکاری کرونا ، اظهار کرد: اردیبهشت ۳۳۱ هزار نفر اسامی را که مشمول بودند ارسال کردیم.

اخبار اجتماعی -وی با بیان اینکه صحت سنجی شماره حساب‌ها انجام شده است، گفت: فقط در خصوص اعتبار کمی دچار کمبود بودیم و همین باعث تعلل شد، اما خوشبختانه این کمبود در اعتبارمان رفع شده است.

شکوری ادامه داد: چند روز گذشته اسامی به خزانه ارسال شده است و در روز‌های آینده پرداخت اردیبهشت هم صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ۱۲۸۶ میلیارد تومان بودجه‌ای بود که برای اردیبهشت ماه تخصیص داده شده بود، افزود: هنگام پرداخت متوجه شدیم که به ۱۳۴۳ میلیارد تومان بودجه لازم است و به همین تامین بودجه کمی زمان را طولانی کرد.

شکوری درباره پرداخت بیمه بیکاری در ماه‌های اسفند و فروردین، گفت: ماه اسفند ۲۴۱ هزار نفر مشمول شدند که بیمه بیکاری به ۲۱۳ هزار نفر پرداخت شده و مراحل تکمیلی برای واریز بیمه بیکاری به افرادی که هنوز دریافت نکردند، در حال طی شدن است و تعدادی نیز جدید به لیست اضافه شده‌اند که آن‌ها نیز بعد از بررسی واریز می‌شود.

مدیر کل امور بیمه شدگان تامین اجتماعی بیان کرد: برای فروردین به ۴۴۶ هزار نفر بیمه بیکاری پرداخت شده است که تعدادی مانده که درصدد تکمیل لیست فروردین هستیم. دلیل اینکه هنوز برای برخی از افراد واریز نشده آن است که یا شماره حساب خود را وارد نکردند و یا شماره شبا را به اشتباه در سامانه ثبت کردند. همچنین برخی در اداره‌های کار به صورت حضوری ثبت نام کردند و تا وارد کردن اسم آن‌ها در سامانه کمی زمان برده است.

شکوری افزود: مبلغ بیمه بیکاری مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا است و هیچ ارتباطی به تامین اجتماعی ندارد و رقمی که ستاد ملی مصوب کرده را ما به حساب مشمولان واریز کردیم.