آخرین آمار کرونا در ایران در 30تیر 99/ فوت 217نفر از بیماران در 24 ساعت گذشته

ویروس کرونا همچنان قربانی می گیرد و سرعت رشد آمار مبتلایان در این روزها سبب نگرانی مردم و مسئولین شده است.

اخبار اجتماعیسیما لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۳۰ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۱۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۴۱ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۷۶ هزار و ۲۰۲ نفر رسید.

 

وضعیت وخیم بیش از 3هزار و 500 نفر از بیماران

به گزارش افکارنیوز، وی با بیان اینکه ۳۵۲۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند، تصریح کرد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۷۳ هزار و ۷۸۸ نفر رسید.

 

کرونا

 

فوت 217 نفر تنها در 24 ساعت

وی گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴ هزار و ۴۰۵ نفر رسید.


بیشتر بخوانید:

تست آنلاین کرونا

تست کرونا چگونه انجام می شود/ تست کرونا در منزل واقعیت دارد؟

آزیترومایسین کرونا را درمان می کند؟

علائم کرونا بعد از چند روز در بدن ظاهر می شود؟

مراکز تست کرونا در تهران+اسامی


سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۲۴۰ هزار و ۸۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.  ۳۵۸۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

 

آزمایشات تشخیص کووید 19

به گفته لاری، تا کنون دو میلیون و ۱۷۵ هزار و ۲۱۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

وضعیت قرمز برخی استان ها

وضعیت استانهای قرمز و هشدار در کشور همانند روزهای گذشته است و کماکان مهمترین توصیه ما، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری و اجرای پروتکل های بهداشتی است.

کرونا وضعیت قرمز

 

استانهای آذربایجان شرقی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، گلستان، مازندران، کرمان و فارس در وضعیت قرمز قرار دارند.