رکورد جدید کروناویروس/ فوت ۲۲۹ بیمار در شبانه روز گذشته

دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: از دیروز تا امروز ۳۱ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۲۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۹۷۷ نفر از آنها بستری شدند.
اخبار اجتماعی- مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۷۸ هزار و ۸۲۷ نفر رسید.

تعداد جان باختگان کروناویروس

دکتر لاری همچنین افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند که این بیشترین تعداد جان باختگان این بیماری در یک روز است بنابراین مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴ هزار و ۶۳۴ نفر رسید.

کرونا

شمار بهبود یافتگان کرونا

خوشبختانه تا کنون ۲۴۲ هزار و ۳۵۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.
 نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.


بیشتر بخوانید:

 

تست آنلاین کرونا

آزیترومایسین کرونا را درمان می کند؟

علائم کرونا بعد از چند روز در بدن ظاهر می شود؟


تعداد آزمایش کرونا در کشور تا به امروز

تا کنون دو میلیون و ۲۰۱ هزار و ۹۵۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

کرونا

استان های با وضعیت قرمز

استانهای مازندران، فارس، آذربایجان های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند.
همچنین استانهای تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

لاری بر لزوم رعایت اصول سه گانه بهداشتی یعنی فاصله گذاری اجتماعی ، شست و شوی مکرر دست ها و استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل و حضور در اماکن تجمعی و سربسته تاکید کرد.

وی با اشاره به سامانه ۴۰۳۰ ادامه داد: این سامانه با ارایه مشاوره های عمومی و تخصصی کرونا به صورت ۲۴ ساعته فعال است و هر گونه سوال درباره کرونا از جمله تغذیه، سالمندی، مادران باردار و ... را می توانید با کارشناسان این سامانه در میان بگذارید.

لاری گفت: اگر علایمی از کرونا داشتید با سامانه ۴۰۳۰ تماس بگیرید تا نزدیک ترین مرکز بهداشتی ۱۶ ساعته را جهت مراجعه به شما معرفی کنند و به این ترتیب از مراجعه شما به بیمارستان ها خودداری خواهد شد. در این مراکز ۱۶ ساعته در صورت داشتن علایم در فرد مراجعه کننده، شرایط اخذ تست کرونا وجود دارد.