درخواست نمایندگان مجلس دانش‌آموزی از روحانی + متن نامه

محمدپویا درودی‌نژاد نماینده مجلس دانش‌آموزی از حوزه خراسان رضوی در مشهد، درباره جزئیات این خبر اظهار داشت: بعد شیوع موج دوم ویروس کرونا در ایران و روبه‌رو شدن جامعه با ابعاد بیشتر این بیماری خانواده‌ها روزبه‌روز نگران‌تر شده و تماس‌های انتقادی دانش‌آموزان به نمایندگان مجلس دانش‌آموزی کشوری افزایش پیدا کرد. 

اخبار اجتماعی- وی افزود: خبرهایی از حال نامساعد چند دانش‌آموز را شنیدیم و تصمیم به ارسال نامه‌ای در خصوص اعتراض به چرایی برگزار کنکور سراسری خطاب به رئیس جمهور گرفتیم.

متن نامه نمایندگان مجلس دانش‌آموزی کشوری خطاب به رئیس جمهور به شرح زیر است:

«بسمه تعالی

جناب آقای دکتر حسن روحانی

رئیس محترم جمهور

با سلام؛ در ابتدا از مجاهدت بی‌نظیر جنابعالی، مجموعه ستاد ملی مقابله با کرونا و کابینه دولت کمال تقدیر و تشکر را به‌عمل می‌آوریم.

متأسفانه مردم کشورمان برای کاهش فشارهای اقتصادی، امرار معاش و گذراندن زندگی مجبور به حضور حداکثری و تشکیل تجمعات مختلف شده‌اند، همین امر سبب شد تا ویروس منحوس کرونا در ایران با حجم گسترده‌تری نسبت به قبل شیوع پیدا کند.

نمایندگان نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران با بیان دلایلی که به شرح زیر است جملگی خواستار لغو تمامی آزمون‌های ورودی اعم از کنکور سراسری هستند.

ـ پروتکل‌های بهداشتی تدوین شده جوابگوی شرایط فوق بحرانی شیوع کرونا در کشور نیست.

ـ روحیه و افکار دانش‌آموزان شدیدا مخدوش شده و این شرایط با وجود اخبار متفاوت که از ماه‌ها پیش دانش‌آموزان را با بلاتکلیفی روبه‌رو کرده بود تا به امروز ادامه داشته است.

ـ با توجه به نگرانی جدی دلسوزان جامعه پزشکی و داوطلبان و خانواده‌های آن‌ها توصیه می‌شود کلیه کنکورهای سراسری زمانی برگزار شود که بیماری در کل کشور به‌طور کامل تحت کنترل در آمده باشد، زیرا تجربه نشان داده اجرای پروتکل‌های یکسان با توجه به شرایط اقلیمی متفاوت کشور نمی‌تواند ضمانت اجرایی داشته باشد و متأسفانه ممکن است شاهد همه‌گیری شدیدتر با مرگ و میر بالا باشیم و کسی نتواند جوابگوی ملت باشد.

نمایندگان نهمین دوره مجلس دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران»