درمان کرونا با زهر زنبورعسل واقعیت دارد؟

درمان کرونا دغدغه مهم این روزهای تمام مردم جهان است. کووید 19 تا به حال انسانهای زیادی را در کره زمین از بین برده و هر روز اخبار ضد و نقیضی درباره درمان کرونا منتشر می شود.

اخبار اجتماعی- از سوی دیگر هرچند داروهایی مانند دگزامتازون و درمان کرونا با قرص آزیترومایسین مطرح می شود اما برخی ها نیز در طب سنتی دستورالعمل هایی درباره درمان کرونا داده اند.

به گزارش افکارنیوز، دکتر روازاده از متخصصان طب سنتی برای درمان کرونا بخور جوش شیرین تجویز می کند و حالا یک پروفسور مدعی شده که زهر زنبور عسل می تواند کرونا را درمان کند.

ماجرای درمان بیماری کرونا با زهر زنبور عسل

پرفسور عظیم اکبرزاده خیاوی متخصص بیوشیمی بالینی در تلویزیون درباره تأثیر زهر زنبور عسل بر درمان کرونا، ادعا کرد: با زهر زنبور عسل می‌توان کرونا را درمان کرد. در بعضی شهر‌ها مانند مشکین‌شهر و اردبیل هیچ کندو داری کرونا نگرفته است. بر اساس آزمایشی که با همکاری یکی از دانشجویان خود انجام داده‌ام مشاهده شد با تزریق زهر زنبور به یک بیمار حاد کرونایی، این فرد پس از یک روز کاملاً بهبود یافت و با تزریق زهر زنبور عسل در زانو، می‌توان کرونا را درمان کرد.


بیشتر بخوانید:

واکنش دکتر روازاده به درمان بیماری کرونا

علائم جدید کرونا چیست؟

واکسن کرونا در ایران ساخته شد؟

علائم کرونای خفیف چیست؟

تست آنلاین کرونا


او گفت: من حتی فرمول واکسن زهر زنبور عسل را برای ویروس کرونا آورده‌ام. از شمال کره زمین تا جنوب کشور بدانند واکسن هم نمی‌تواند برای از بین رفتن ویروس کرونا موثر باشد بلکه تنها نیش زنبور عسل این قابلیت را دارد. اگر حدود یک ماه زهر نیش زنبور را به کارشناسان ما بدهید می‌توانند دارو ی مناسب این ویروس منحوس را کشف کنند. باید بدانید این دارو هیچ عارضه‌ای هم ندارد و حتی می‌تواند راه‌حلی برای رفع بیماری حاد تنفسی باشد.

واکنش ها به درمان کرونا با زنبور عسل

با این حال مینو محرز متخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته علمی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا درباره زهر زنبور عسل و تاثیر آن روی ویروس کرونا اظهار کرد: در حال حاضر موضوع تاثیر زهر زنبور عسل بر ویروس کرونا قطعی نیست و هنوز اطلاع و مقاله‌ای در این باره بیرون نیامده است.

او گفت: البته شاید این موضوع مقاله و مطالعات خود پرفسور اکبرزاده خیاوی متخصص بیوشیمی بالینی باشد که هنوز درباره آن به قطعیت با ستاد مقابله با کرونا در وزارت بهداشت صحبتی نشده است. محرز بیان کرد: پس لطفاً مردم به اشتباه سمت این اطلاعات نروند تا موارد این چنینی بررسی دقیق شود.

درمان کرونا و زنبور عسل

همچنین دکتر شاهین آخوندزاده هم درباره ادعای مطرح شده در رسانه ملی مبنی بر تأثیر نیش زنبور بر درمان بیماری کرونا اظهار کرد: هر چیزی که ادعا می‌‌شود ممکن است بر بیماری‌‌ها تأثیر داشته باشد باید از مسیر کارآزمایی بالینی بگذرد.

وی ادامه داد: اکثر ادعاهایی که می‌‌شود که البته امیدواریم این ادعاها مستنداتی داشته باشند تا مورد قبول واقع شوند، روی تعداد محدودی بیمار انجام شده است و باید توجه داشت که با آزمایش یک مورد روی تعداد محدودی از بیماران، بدون گروه کنترل، نمی‌‌شود ادعا کرد که یک روش یا داروی درمانی روی کرونا مؤثر است.

قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تصریح کرد: علت این‌‌که می‌‌گوییم باید آزمایش روی تعداد مشخصی بیمار صورت گیرد، این است که از هر هزار بیمار مبتلا به کرونا، تعدادی به طور سرپایی و بدون نیاز به دارو و بستری درمان می‌‌شوند، تعدادی به بیماری با شدت زیاد دچار می‌‌شوند و تعداد محدودی نیز به ICU منتقل می‌‌شوند بنابراین اگر ادعا می‌‌شود یک روش یا دارو در درمانی بر کرونا مؤثر است باید مشخص شود روی کدام دسته از بیماران و چه تعداد بیمار مؤثر واقع می‌‌شود.

آخوندزاده یادآور شد: از نظر بنده هیچ داروی مؤثری برای کرونا وجود ندارد و آنچه باعث بهبودی بیماران می‌‌شود مراقبت‌‌های ویژه از بیماران است؛ تا این لحظه داروهایی که گفته شده بر کرونا تأثیر دارند نیز تأثیرشان قطعی نیست و باید یک داروی اختصاصی برای ویروس کرونا ساخته شود تا بتوان با قطعیت درباره تأثیر آن بر کرونا صحبت کرد.

واکنش انستیتو پاستور ایران به درمان کرونا با نیش زنبور عسل

انستیتو پاستور ایران اعلام کرد که اخیرا کلیپی در خصوص تاثیر نیش زنبور عسل بر درمان کرونا ویروس منتشر شده است، ادعاهای صورت گرفته در این ارتباط در انستیتو پاستور مورد بررسی و تأیید قرار نگرفته است.

بررسی تأثیر درمانی هر دارو بر کرونا ویروس باید پس از بررسی پروپوزال مربوطه در شورای پژوهشی مراکز تحقیقاتی و دریافت مجوز از کمیته‌های اخلاق پزشکی صورت بگیرد.

حجم ویدیو: 7.15M | مدت زمان ویدیو: 00:01:37