حذف برنج برای لاغری، اشتباه غالب مردم!

بیشتر مردم برنج راعامل اساسی چاقی می‌دانند؛ و به محض اضافه وزن و شروع رژیم خودگرفته، اولین کاری که انجام می‌دهند حذف برنج از برنامه غذایی و جایگزین کردن نان هست. آیا اصلا حذف برنج روش درستی است؟ طبق آمار سازمان جهانی بهداشت کشور‌های آمریکا، نیوزیلند، استرالیا، جمهوری چک، امارات و … بیشترین شیوع چاقی و اضافه وزن را دارند و جالب هست بدانید هیچکدام از این کشور‌ها برنج را به عنوان کربوهیدرات اصلی استفاده نمیکنند.

اخبار اجتماعی- پس متهم ردیف اول برای اضافه وزن و چاقی شما برنج نیست. در واقع مصرف زیاد هر ماده غذایی حتی نان هم میتواند باعث اضافه وزن و چاقی شود. خیلی از افراد برنج را از برنامه حذف می‌کنند و نان بیشتر، شیرینی، بیسکوییت و حتی مواد غذایی پرکالری تری را خودسر وارد برنامه غذایی می‌کنند.

همچنین گوشت و میوه بیشتری استفاده می‌کنند با این تفکرکه تاثیری بر اضافه وزن ندارند! اصل رژیم غذایی تعادل و تنوع و دریافت رنج مناسبی از همه گروه‌های غذایی در طول روز هست و این در مورد برنج هم صدق میکند. اگر ما میزان متعادلی از برنج متناسب با انرژی مورد نیازمان رادر طول روز دریافت کنیم هیچوقت دچار اضافه وزن نخواهیم شد. برنج جزو غذا‌های اصلی ما است به جای حذف آن از سفره‌ها میزان دریافت رو کنترل کنید.