شهرداری تهران در ورود به حوزه مدیریت پروژه ها «مسئولیت اجتماعی» دارد

حامد مظاهریان معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا، در مراسم اهدای جایزه ملی نهمین دوره مدیریت پروژه شهرداری در منطقه 21 ضمن تقدیر از شهردار منطقه برای ایجاد در بخش غربی پایتخت، گفت: نتیجه مستقیم و نفع اقدامات شهرداری در حوزه های مختلف، به مردم باز می گردد و این مهم جزو رویکردهای اصلی شهرداری تهران محسوب می شود.

اخبار اجتماعی- وی به خاطره ای از سال 1390 در دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: آن زمان رییس دانشکده معماری بودم و رشته مدیریت پروژه را در مقطع کارشناسی ارشد داشتیم که در برابر رییس دانشگاه تهران گزارشی را ارائه دادم و اشاره کردم به برنامه های آتی که طی 5 سال آینده قصد داشتیم در رشته مدیریت پروژه مقطع دکتری را تاسیس کرده و دانشجو جذب کنیم. در همان مراسم رییس وقت دانشگاه تهران که مشکل کشور در بحث کارهای عمرانی را مدیریت پروژه می دانست به ما ماموریت داد که ظرف یک سال این مقطع را راه اندازی کنیم.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: ما در ایران عموما منابع مالی و نیروی انسانی کارآمد داریم اما مدیریت پروژه که موضوعی کاملا تخصصی و مهم است نقطه ضعف در اجرای پروژه ها محسوب می شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از پروژه های عمرانی از عدم مدیریت پروژه علمی رنج می برند و مصداق های بسیاری در این زمینه وجود دارد، افزود: پروژه مسکن مهر سال 1386 کلید خورد و اکنون پس از 13 سال همچنان نیمه تمام است.

مظاهریان، اتلاف منابع و زمان را از جمله نتایج منفی طولانی شدن پروژه ها دانست و افزود: این موضوع به قدری مهم است که برخی مواقع در اثر عدم مدیریت پروژه، کارکرد موضوع به طور کلی تغییر می کند و اصل اقدام را نیز زیر سوال می برد.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران اذعان داشت: شهرداری تهران علاوه بر اینکه به وظایف قانونی خود عمل می کند در مدیریت پروژه نیز می تواند موفق باشد و کمک کند دانش در این حوزه گسترش یابد و و این وظیفه اجتماعی ماست.

به گفته مظاهریان، شهرداری تهران وظیفه مستقیمی در حوزه دانش مدیریت پروژه ندارد اما مسئولیت اجتماعی شهرداری ایجاب می کند که به بخش های دیگر نیز در این زمینه کمک کند.

سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران با اشاره به بازدید خود از ستاد مدیریت بحران گفت: اقداماتی که شهرداری تهران در موضوع پیشگیری از کرونا انجام داده در حد قابل قبولی با بهره گیری از امکانات موجود به وظایف خود عمل کرده است.

مظاهریان خاطرنشان ساخت: باید چراغ امید را روشن نگه داریم. بدون شک اگر باهم باشیم و انسجام و یکپارچگی را حفظ کنیم اتفاقات خوبی را در شهر شاهد خواهیم بود.