زمان تحویل قطار ملی به شرکت مترو اعلام شد

 سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در مراسم رونمایی از دستاوردهای طراحی و ساخت قطار ملی مترو، اظهار داشت: حدود 30 شرکت دانش‌بنیان برای تولید قطار ملی تا کنون به کارگیری شده‌اند و در حال حاضر ساخت یک واگن نهایی شده و در تلاش هستیم تا پایان سال بتوانیم یک رام قطار ملی را رونمایی و عرضه کنیم.

اخبار سیاسی- وی اعلام کرد: در حال حاضر از 26 درصد به 85 درصد در داخلی‌سازی واگن‌های مترو دست یافته‌ایم و اگر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تولید داخل انجام گیرد، این درصد بیشتر هم خواهد شد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور ادامه داد: نیاز به یک اراده کلی جهت تقویت داخلی‌سازی قطعات مترو هستیم همچنین در حال حاضر جهاد دانشگاهی تلاش‌های مؤثری انجام داده و برای اینکه به موفقیت‌های بیشتر برسیم به حمایت‌ نیاز دارمیم.

ستاری گفت:‌در حال حاضر یک رام قطار تولید داخل در حال ساخت است که این قطار هیچ تجهیزاتی کمتر از سایر قطارها ندارد و در تلاشیم که هر چه سریع‌تر روی ریل بهره‌برداری قرار گیرد.

وی گفت:‌زمانی سرعت‌مان برای استفاده از تولیدات داخل کاهش یافته بود ولی اکنون این روند بهبود یافته و سرعت‌ها برای تولید داخل بیشتر شده است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور اعلام کرد: امیدواریم که بهره‌برداری از یک رام قطار تولید داخل تا پایان سال انجام گیرد و این رام قطار را تحویل شرکت مترو دهیم.