اعطای ۲ میلیون بسته بهداشتی برای داوطلبان کنکور توسط ستاد اجرایی فرمان امام

صبح امروز آیین رونمایی از چهار محصول پلیمری جدید دانش‌بنیان ستاد اجرایی فرمان امام از جمله mbs پتروشیمی قائدبصیر و اهدای حواله دو میلیون بسته بهداشتی ضدکرونایی برای داوطلبان و مجریان آزمون سراسری دانشگاهها ، با حضور محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام و منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در محل نمایشگاه دائمی ستاد اجرایی فرمان امام در لارک تهران برگزار شد.

اخبار اجتماعی- محمد مخبر در این مراسم با اشاره به دستاوردهای جدید ستاد اجرایی فرمان امام گفت: امروز با رونمایی از چهار محصول جدید در حوزه دانش بنیان ، ۶۴ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی صورت خواهد گرفت و ۳۰۰ شغل جدید نیز ایجاد میشود.

مخبر افزود: با تولید محصول MBS که در صنایع لوازم خانگی وصنایع بسته‌بندی دارویی و غذایی، تولید لوله و اتصالات، پی‌وی‌سی، پروفیل، پنجره، پوشش محافظ تلفن همراه و بسیاری از حوزه‌های صنعتی و تولیدی کارایی بسیاری دارد و تا امروز جزو مواد وارداتی بود و بدلیل شرایط تحرمی تأمین آن با مشکل روبرو بود ، اقدام مهمی دراین عرصه به وقوع پیوسته و خبر خوبی برای تولیدکنندگان این صنعت به حساب می‌آید.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به تولیدات پتروشیمی در این مجموعه، یادآور شد:در حال حاضر در شرکت‌های زیر مجموعه ستاد اجرایی، ۳.۳ میلیون تن محصولات پتروشیمی تولید میشود.

وی با اشاره به اهدای ۲ میلیون بسته بهداشتی به وزارت علوم نیز گفت: باتوجه به تصمیم دولت برای برگزاری آزمون سراسری مراکز آموزش عالی و به منظور کاهش دغدغه خانواده های داوطلبان کنکور، 2 میلیون بسته شامل ماسک و ژل ضدعفونی‌کننده تک‌نفره برای استفاده این عزیزان تولید و آماده کرده‌ایم که با هماهنگی وزارت علوم توزیع این بسته‌ها درسراسر کشور آغاز شده است.

در ادامه مراسم، منصور غلامی؛ وزیر علوم،تحقیقات و فناوری با تشکر از اقدامات جهادی ستاد اجرایی فرمان امام و ورود به عرصه دانش بنیان گفت: ستاد اجرایی فرمان امام شرایط خوبی را برای جوانان صاحب ایده و اندیشه‌های مبتنی بر دانش فراهم کرده است.

وزیر علوم افزود: حضور ستاد اجرایی درعرصه‌های مختلف،هم برای جامعه تولیدوصنعت و هم برای مردم بسیار امیدبخش است و گره‌های بزرگی از کشور را حل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: از اقدامات جهادی دکتر مخبر و همکارانشان بویژه درایام کرونا قدردانی میکنم.

وی با اشاره به تصمیم دولت برای برگزاری کنکور سراسری در زمان مشخص شده گفت: در روزهای برگزاری آزمون، در هنگام ورود داوطلبان و مراقبان به جلسه آزمون، بسته‌های بهداشتی اهدایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام را توزیع خواهیم کرد.

در پایان این مراسم تفاهم‌نامه همکاری بین پتروشیمی قائد بصیر و پژوهشگاه پلیمر ایران منعقد شد.