فرمانده مرزبانی ناجا: از کولبران ‌حمایت می‌کنیم / با اقتدار در مقابل قاچاقچیان، اشرار و معاندین ایستاده‌ا‌یم

سردار احمد‌علی گودرزی‌ در سفر به استان کرمانشاه با ماموستا ‌ملا قادر قادری‌ امام جمعه اهل سنت شهرستان پاوه دیدار و گفت و گو کرد.

اخبار اجتماعی- سردار گودرزی در این دیدار صمیمی با اشاره به اینکه مرزنشینان افرادی غیرتمند و حامی و پشتیبان مرزبانان در مرزها هستند، گفت: همه مرزنشینان که در حاشیه مرزها حضور دارند، مرزیار افتخاری ما هستند و امروز بحمدالله اوج هماهنگی و همدلی مرزبانان و مرزنشینان را شاهدیم که نتیجه آن امنیت پایدار و مطلوب در مرزهای استان کرمانشاه است.

وی افزود: مرزبانان در تلاشند که ارتقاء معیشت مرزنشینان را به معنای واقعی اجرایی و عملی کنند و در راستای تحقق امنیت اقتصادی مرزنشینان موثر واقع شوند، مرزنشینان نقش بی بدیلی در تأمین امنیت مرزهای کشور دارند و مرزبانان موظفند همراه و همگام مرزنشینان باشند

مقام ارشد مرزبانی ناجا برقراری امنیت مرزهای ایران اسلامی را مرهون خون شهدا دانست و گفت: امنیت مطلوبی که در استان کرمانشاه و شهرستان پاوه وجود دارد، حاصل تلاش شبانه روزی همرزمانم در سراسر مرزهاست که این افتخار بزرگی برای مرزبانان و مرزنشینان است.

سردار گودرزی با تبیین ترددهای غیرمجاز در نوار مرزی، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران دارای قوانین و مقررات مرزی است و مرزبانان با اقتدار در مقابل قاچاقچیان و اشرار و معاندین ایستاده اند و اجازه نمی دهند با ورود اقلام ضد فرهنگی، سلاح و ... ارزش های اصیل انقلاب اسلامی نقض شود.

وی با تأکید بر اینکه کولبران مورد حمایت مرزبانان هستند، عنوان کرد: مرزبانی نیروی انتظامی حامی مرزنشینان و جوانانی است که برای کسب رزق و روزی حلال تلاش می‌کنند.

مرزبانان با تأمین امنیت مرزنشینان، از حق حیات آنها دفاع می‌کنند

ماموستا "ملا قادر قادری" امام جمعه اهل سنت شهرستان پاوه نیز در این دیدار از عملکرد و زحمات شبانه روزی مرزبانان کشور که در راستای کنترل و حراست از مرزهای مقدّس جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کنند قدردانی کرد و گفت: امنیت مرزها مرهون هوشیاری و اقتدار نیروهای مرزبانی در نوار مرزی است، امنیت یکی از نعمت های بزرگ خداوند است‌ و کسی که این امنیت و آرامش را برای مردم فراهم کند گویا از حق حیات انسان دفاع می کند.

امام جمعه پاوه با تاکید بر ضرورت هوشیاری و اقتدار مرزداران برای صیانت از مرزها اظهارداشت: مقام و منزلت در این لباس مقدّس بسیار بالا است و قطعا عزیزان مرزبان ما قدر این نعمت والای خداوند متعال را می دانند.

وی ادامه داد: یکی از کارهای مهم در دفاع از ناموس و کیان یک سرزمین، مرزبانی و نگهبانی از آن، آن هم با نیت قربة الی الله است، پیامبر مکرّم اسلام در اهمیت و ارزش والای این عمل چنین می فرمایند: یک شب نگهبانی دادن در راه خدا، برتر است از هزار شبانه روز که شب هایش به عبادت و روزهایش به روزه دار سپری شود، این اهمیت مرزداری در دین اسلام را نشان می‌دهد.

براساس گزارش پایگاه خبری پلیس، مأموستا قادری در خاتمه سخنان خود بر حمایت مرزبانان از کولبران مجاز و کسانی که به صورت قانونی از مرزهای کشور در قالب کولبر تردد می‌کنند، تأکید کرد.