ابلاغ بخشنامه ضروریات سفر سلامت ویژه ایام سوگواری

ولی تیموری، رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، ضروریات سفر ایمن، سلامت و بخشنامه اجرایی ویژه تعطیلات ایام سوگواری پیش رو را به 31 استان کشور ابلاغ کرد. 

اخبار اجتماعی- در متن بخشنامه ضروریات سفر در ایام سوگواری پیش رو که از سوی آمده است: با توجه به فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) و پیش‌بینی احتمال انجام سفر و جابجایی هموطنان برای حضور در مراسم معنوی و آیینی استان‌ها، شهرها و روستاهای کشور ضمن نظارت بر رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی در قالب سفر هوشمند و حفظ حرمت ایام حسینی(ع) و در عین حال تکریم هموطنان و مسافران‌، لازم است تاسیسات گردشگری و دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان در این ایام فعال و خدمات‌رسانی مطلوب داشته باشند.

 در همین راستا رعایت موارد خاص در ابعاد ایمنی، بهداشتی، پذیرایی و اقامت، تردد جاده‌ای، اطلاع‌رسانی و راهنمایی مسافران از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ضرورت هماهنگی بیش از پیش دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی سفر در استان برای خدمات‌رسانی به هموطنان و مسافران در چارچوب پروتکل‌های بهداشتی و آمادگی کامل  تاسیسات گردشگری، رفاهی و خدماتی، تجهیز و نظافت هر چه بهتر نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی از جمله اقداماتی است که باید اجرا شود. 

همچنین نظارت بر فعالیت تاسیسات گردشگری، دستگاه‌های عضو ستاد و در صورت بروز تخلف، برخورد با آنها و رعایت کامل شئونات ماه محرم به‌ویژه در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در واحد‌های تحت پوشش و گزارش موارد تخلف و خلاف هنجارهای جامعه به دستگاه‌های نظارتی باید صورت گیرد.