کیفیت انتقال کرونا از کودکان+ جزئیات

محققان دانشگاه ماساچوست و بیمارستان کودکان در تحقیقی جامع به بررسی داده های مهمی پرداخته اند که نشان می دهد کودکان نقش مهمی در شیوع و گسترش بیماری کووید ۱۹ در جامعه ایفا می کنند. در مطالعه که بروی 192کودک 0-22سال انجام شد، آزمایش سارس 49کودک مثبت بود و 18 نفر دیگر نیز به بیماری مزمن مرتبط با کووید 19 مبتلا بودند. میزان وجود ویروس در ریه و شش های کودکان مبتلا نسبت به آن دسته از بزرگسالانی که در ICU  بیمارستان بستری بودند، بالاتر بود.

اخبار اجتماعی- به گفته یکی از مختصصین: انتظار نداشتم که سطح ویروس در ریه این کودکان تااین حد بالا باشد. بااینکه تمهیدات ویژه ای برای درمان بزرگسالان بستری شده در ICU  صورت گرفته، اما میزان وجود ویروس در بخش های تنفسی این افراد پایین تر از کودک سالمی است که حین ابتلا به ویروس سارس کووید 2 در حال قدم زدن در اطرف ما می باشد.
شیوع یا خطر انتقال بیماری ارتباط مستقیمی با حجم این ویروس دارد. وقتی کودکی علائم مربوط به بیماری کرونا مانند تب، آبریزش بینی و سرفه را بروز می دهد، او مالامال از بیماری های دوره خردسالی مانند آنفولانزا و سرماخوردگی ساده است. 
این مساله تشخیص صحیح بیماری کرونا را دشوار می سازد. 
محققان علاوه بر حجم ویروس، نمود پذیرنده ویروس و واکنش پادتن در کودکان سالم، کودکان مبتلا به ویروس سارس و و کودکان مبتلا به سندروم التهاب چندسیستمی را بررسی کرده اند.
یافته های بدست آمده از ترشحات گلو و بینی و همچنین نمونه خون ها، دلالت بر پیچیده شدن اوضاع در زمان بازگشایی مدارس، شرایط مراکز درمانی و مکان هایی داشت که مملوء از کودکان بوده و نگرانی از ارتباط تنگاتنگ این کودکان با معلمان و مربیان داشت.
به گفته دکتر آلسیو فاسانو: کودکان از این بیماری در امان نیستند و علائم آنها ربطی به قرارگیری در معرض بیماری و عفونت ندارد. در حین شیوع بیماری ما فقط بروی بروز علائم تمرکز داشتیم و فکر می کردی که فقط بزرگسالان به این بیماری مبتلا می شوند . هرچند مشخص شد که کودکان نیز توانایی اتشار این بیماری را دارند.
با اینکه کودکان به شدت بزرگسالان به این بیماری مبتلا نمی شوند، اما درصورت ورود به مدرسه می توانند مریضی را گسترش داده و وارد خانه های دیگران کنند. این مساله در خانواده های پرجمعیت نگران کننده تر است، زیرا در این خانواده ها افراد مسن در خطر ابتلا هستند.
طبق تحقیقات 51%کودکان مبتلا به سارس از خانواده های کم درآمد هستند و تنها 2% از آنها متعلق به خانواده های مرفه هستند.
در فرضیه ای دیگر گفته شده از آنجایی که بدن کودکان پذیرنده کمتری برای دریافت سارس دارد، بنابراین شدت بیماری در آنها کمتر از بزرگسالان است اما این مساله ربطی به حجم بالای ویروس در بدن آنها ندارد. بنابراین می توانند به راحتی بیماری را به دیگران انتقال دهند.
براساس یافته ها عفونت سیستماتیک کووید 19 می تواند هفته ها پس از ابتلا نیز در بدن آنها باقی بماند. در نتیجه در کودکان متبلا به سندروم سیستم ایمنی منجر به مشکلات قلبی، شوک و حتی سکته می شود. متاسفانه تعداد بیماران این چنینی درحال افزایش است و قلب ارگانی است که زودتر از قسمت های دیگر در بدن مورد حمله قرار می گیرد. 
 
دانستن نوع واکنش سیستم ایمنی در تعیین استراتژی های بعدی مقابله با این بیماری بسیار حائز اهمیت است. 
 
حال با بازگشایی مدارس باید استراتژی های مناسبی برای مراقبت از کودکان، معلمان و کارمندان مدارس درنظر گرفته شود. در این میان رعایت فاصله اجتماعی، زدن ماسک و شستن مناسب دست ها کارهایی است که می تواند توسط تک تک ما برای جلوگیری از بیماری انجام شود.