به ازای هر هزار نفر 1.7 تخت بیمارستانی وجود دارد

سیدکامل تقوی نژاد، معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی، ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره روند مثبت استان البرز در کنترل شیوع کرونا ویروس، گفت: این استان با مشکلات بسیاری در حوزه بهداشت و درمان مواجه است، اما موفق شد روند شیوع کرونا را کنترل کرده و از لحاظ تعداد فوتی جزو موفق‌های کشور باشد.

اخبار اجتماعی- معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: ارتقاء زیرساخت‌های بهداشت و درمان استان البرز از جمله افزایش تخت‌های بیمارستانی در دستورکار قرار گرفته است.

این مقام مسؤول تصریح کرد: در ایران به ازای هر هزار نفر 1.7 تخت‌ بیمارستانی وجود دارد این درحالی است که همین آمار در چین 8 تخت و در کره جنوبی به 12 تخت هم می‌رسد. البته در برخی از کشورهای اروپایی از این هم بهتر است.

تقوی نژاد اظهار کرد: علی رغم زیرساخت‌ها و تجهیزات محدود، ایران توانسته با تلاش کادر بهداشت و درمان، مدیریت افراد جامعه و اجرای طرح‌هایی مثل غربالگری و فرهنگسازی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم کرونا را کنترل کند.

حدود 4.5 میلیون نفر در ایران  تحت تاثیر کرونا قرار گرفته و این ویروس کسب و کار، معیشت و زندگی آنها را تحت شعاع قرار داده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشاغل در سطح کشور در پی شیوع کرونا ویروس دچار آسیب شدند، افزود: حدود 4.5 میلیون نفر در ایران  تحت تاثیر کرونا قرار گرفته و این ویروس کسب و کار، معیشت و زندگی آنها را تحت شعاع قرار داده است.

تقوی نژاد با بیان اینکه کشورها در مقابله با کرونا سیاست‌های مختلفی اتخاذ کرده اند، گفت: کشورهایی که اوضاع اقتصادی مناسبی دارند با سیاست مالی اقدام به افزایش بودجه سلامت کرده اند تا بتوانند راحت تر کرونا را کنترل کنند ولی در کشور ما سیاست پولی در این زمینه در حال اجرا است.

به گفته معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طی چند ماه گذشته بیش از 45هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات بانکی و سایر حمایت‌ها به اقشاری که به واسطه شیوع این ویروس  دچار آسیب شده اند پرداخت شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه سعی داریم تخت‌های بیمارستانی در سراسر کشور افزایش یابد، ادامه داد: طی هفت سال گذشته 36 هزار تخت بیمارستانی به کشور اضافه شده که این تعداد یک سوم تخت‌های موجود است.

تقوی نژاد ادامه داد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان عمر فعالیت دولت تدبیر و امید  هزارو 400 پروژه در قالب بیمارستان، کلینیک‌های درمانی و ... در نقاط مختلف کشور به بهره برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: مجوز استخدام بیش از 22 هزار نفر صادر شده که 9500 نفر از آنها جذب شده اند و مابقی هم به مرور زمان مشغول به کار می‌شوند.