سهم شهرداری تهران از اوراق مشارکت سال ۹۹

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران درباره تحقق اوراق مشارکت سال 99 شهرداری تهران اظهار داشت: تقسیم این اوراق از طریق وزارت کشور میان شهرداری کلانشهرها انجام می‌گیرد که اصولا تقسیم این اوراق سالانه دیرهنگام انجام می‌شود.

اخبار اجتماعی-  وی افزود: دیر مشخص شدن تکلیف شهرداری‌ها در مورد تحقق اوراق مشارکت سالانه باعث اتلاف وقت می‌شود و این موضوع پس از مشخص شدن توسط سازمان شهرداری‌های وزارت کشور توسط شهرداری‌ها  جهت تحقق و جذب پیگیری خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران اعلام کرد: اوراق مشارکت سال 99 تا قبل از ماه محرم میان شهرداری کلانشهرها توسط وزارت کشور تقسیم نشده و تکلیف شهرداری تهران هم در این زمینه هنوز قطعی نیست.

هاشمی بیان داشت: تقاضای ما از سازمان شهرداری‌های وزارت کشور 4 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت است که این رقم نسبت به سال گذشته هزار میلیارد تومان افزایش داشته است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه سرانجام کلنگ زنی خط 10 مترو تهران و احداث این خط اظهار داشت:‌این موضوع در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته و برنامه‌ریزی‌ها در این راستا آغاز شده است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران در نظر داشت که این موضوع را برای بعد از دهه اول محرم در نظر گیرد تا شرایط و فضا مناسب‌تر شود که امیدواریم زودتر محقق شود.